از آغاز فصل برداشت گندم تا نیمه تیر ماه بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی گندم شهرستان آشتیان برداشت و به مرکز خرید شهرستان و مراکز مجاوردر سطح استان تحویل داده شده است.
کد خبر: ۸۷۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 07 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آشتیان گفت: برداشت محصول گندم از ۳۱ خرداد ماه در سطح ۲۷هزار هکتار از اراضی دیم و ۲۰۰هکتار اراضی آبی آغاز شده وتا نیمه تیر ماه بیش از ۶ هزار هکتار از محصول گندم شهرستان برداشت شده است.
مهندس هادی آشتیانی افزود: قبل از فصل برداشت با تشکیل ستاد برداشت گندم ، تهمیدات لازم برای تسهیل در امر خرید گندم از جمله برگزاری جلسه هماهنگی در محل فرمانداری، آمادگی سیلوی شهرستان و تشکیل تیم نظارت و معاینه فنی کمباین ها و ... انجام شده است.
مهندس آشتیانی با توصیه به کشاورزان مبنی بر تحویل گندم به مراکز خرید دولتی گفت: برای مقابله با واسطه گرها، نظارت مستمر بر خرید گندم انجام و هرگونه خرید و فروش خارج از این سیستم برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.
وی افزود: با متوسط عملکرد ۱۲۰۰کیلو گرم درهر هکتار از اراضی دیم، انتظار می رود در سال زراعی جاری بیش ۳۲هزار تن محصول استراتژیک گندم در شهرستان تولید شود.
وی همچنین کیفیت گندم تحویلی را از نظر میزان سن زدگی مطلوب اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار