رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورری استان مرکزی از امحا دو هزار و ۹۳۷ کیلو گرم سموم سنواتی از سال های گذشته با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 01 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی، اکبر بنی جمالی سم هایی که تاریخ انقضای آن ها تمام شده و در انبارها نگهداری می شوند را یک تهدید برای بهداشت عمومی و خطری جدی برای مردم و محیط زیست دانست و افزود: با توجه به اهمیت این امر، موضوع امحا سموم سنواتی از سوی سازمان جهاد کشاورزی در کارگروه پدافند غیرعامل استان طرح شد که در نتیجه همراهی و همکاری اعضای کارگروه را به همراه داشت.
بنی جمالی به محدودیت اعتبار سازمان و هزینه بر بودن انتقال و امحا این سموم اشاره کرد و گفت: با موافقت کارگروه و مکاتبات صورت گرفته برای امحا سموم، اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان برای مرحله به سازمان جهاد کشاورزی استان اختصاص یافت.
وی افزود: پس از تخصیص اعتبار، اقدامات و هماهنگی های لازم برای فرایند انتقال و امحا دو هزار و ۹۳۷ کیلو گرم سم کروفل که از سال های گذشته در انبارها نگهداری شده بود، صورت پذیرفت.
رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورری استان، انتقال و امحا ۵هزار سموم فسفره سنواتی از سال های گذشته، را گام بعدی سازمان دانست و گفت: روند پیگیری اعتبار توسط سازمان صورت گرفته و امید است با تامین اعتبارات لازم این مقدار سموم باقی مانده هم تا پایان سال جاری امحا می شود.
بنی جمالی حفاظت از محیط زیستی و امنیت بهداشت مردم را مهم برشمرد و افزود: فرایند انتقال و امحا سموم در چارچوب پروتکل های محیط زیستی و ضمن رعایت سلامت بهداشت عمومی صورت می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار