رئیس اتاق بازرگانی مازندران بیان کرد: امروز صنعت، دانشگاه و قوای سه‌گانه باید به کمک تولید بیایند و با شناسایی نخبگان، نیروی کار متخصص، این سرمایه‌های واقعی کشورها، اساتید و پژوهشگران و تخصیص اعتبارات خاص، وضع قوانین کسب‌وکار، حمایت‌های قضایی، تولید را از این وضعیت نجات دهند.
کد خبر: ۸۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 31 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر بحث‌های ترویج در بخش کشاورزی، تجارت الکترونیک در بخش بازرگانی و واحد تحقیق و توسعه در بخش صنعت به‌صورت کاربردی و مرحله‌ای و با ارائه گواهی‌نامه‌های معتبر ایجاد شود، به‌طوری‌که نیروی کار برای جذب در بخش خصوصی مجاب به گذراندن این نوع دوره‌های آموزشی شود.

وی همچنین پیشنهاد داد: ترتیبی اتخاذ شود در راستای استفاده بهینه از نیروی کار، فارغ‌التحصیلان دانشگاه برای گذراندن دوره ضرورت، پس از آموزش دوماهه نظام‌وظیفه خدمت سربازی‌شان را در قالب امریه در شرکت‌های تولیدی و صنعتی طی کنند که هم خودشان کاری را یاد بگیرند و هم بتوانند به کارخانه و تولید کمک کنند.

وی با اشاره به قابلیتهای مازندران در بخش های مختلف و مهاجر با اظهار اینکه، استان مازندران بر اساس توانمندی‌های بالایش می‌تواند به قطب اقتصادی نه‌تنها استان، بلکه کشور تبدیل شود عنوان کرد:  امروز ارتباط دانشگاه و صنعت حلقه مفقوده بخش تولید ماست و واحد ارتباط صنعت و دانشگاه در مراکز علمی و دانشگاهی کشورمان تنها در حد شعار خلاصه‌شده و کار عملیاتی روی آن صورت نگرفته است.

وی بیان داشت: امروز صنعت، دانشگاه و قوای سه‌گانه باید به کمک تولید بیایند و با شناسایی نخبگان، نیروی کار متخصص، این سرمایه‌های واقعی کشورها، اساتید و پژوهشگران و تخصیص اعتبارات خاص، وضع قوانین کسب‌وکار، حمایت‌های قضایی، تولید را از این وضعیت نجات دهند.

وی یادآور شد: باید درجهت شناسایی نخبگان و ظرفیت‌های جدید تولید و اختصاص اعتبارات لازم برای تحقیقات کارشناسی، تخصصی و راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی در واحدهای صنعتی در راستای افزایش میزان تولید، اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی گام برداشت و اتاق بازرگانی نیز با تمام توان در خدمت این مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار