کد خبر: ۸۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸ 30 August 2015

رئیس اداره قرنطینه وامنیت زیستی دامپزشکی البرز از وجود سه مرکز بهداشتی قرنطینه دراستان خبرداد.

حسین طرق درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، اظهارکرد: استان البرز با داشتن بودن سه مرکز بهداشتی قرنطینه‌ای، تنها استان کشور است که اسبهای وارداتی در آن قرنطینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سلامت اسب‌های وارداتی پس از انتقال به این مرکز بررسی می‌شود و اگر مشکلی وجود نداشت مجوز انتقال آنها به مراکز نگهداری اسب صادر می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: ورود هرگونه محموله شامل دام زنده و فرآورده‌های خام دامی به کشور مستلزم دریافت مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی کشور بوده و در صورت اخذ مجوزهای قرنطینه و بهداشتی محموله مورد نظر ترخیص می‌شود.

وی ادامه داد: ورود هرنوع اسب وارداتی تحت نظر سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌گیرد و اسب‌های وارد شده پس از نگهداری 21 روزه در قرنطینه و اعمال نظارتهای بهداشتی لازم توسط دامپزشکی از جمله واکسیناسیون (مشمشه، کزاز و ... ) و خونگیری جهت تایید سلامت، به مقصد منتقل می‌شوند.

طرق در پایان یادآورشد: استان البرز با داشتن سه مرکز قرنطینه تنها استان دارای قرنطینه مورد تایید سازمان دامپزشکی در کشور بوده و تمامی اسبهای وارداتی از کشورهای مختلف وارد قرنطینه‌های استان شده و پس از تایید دامپزشکی ترخیص می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار