مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت:تاسیسات گردشگری و مراکز تولید و فروش صنایع دستی مشمول دریافت تسهیلات در خسارات کرونا شدند.
کد خبر: ۸۵۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 23 May 2020

 

به گزارش مرکزی، علیرضا ایزدی افزود: پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از جمله سیاستهای وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر این اساس ۱۳رسته شغلی که اسامی آنها از سوی کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا به‌روزرسانی شده و بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، می توانند با ثبت نام در سامانه کارا kara.mcls.gov.ir از تسهیلات حمایتی کرونا بهره مند شوند.
او گفت: سه عنوان از مشاغل مرتبط با این اداره کل که از سوی کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا اعلام شده می توانند برای ثبت نام به سامانه مورد نظر مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.
ایزدی افزود: مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همچنین گروه دوم دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی و گروه سوم مراکز تولید ، توزیع و فروش صنایع دستی هم جزو این عناوین هستند.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار داشت: ثبت‌نام مشمولین این شغل ها در فرایند تکمیل درخواست تسهیلات حمایتی از هفته سوم اردیبهشت ماه در "سامانه کارا" به نشانی kara.mcls.gov.ir اجرا شده است.
ایزدی گفت: صاحبان این مشاغل و زیرمجموعه‌های آن می‌توانند کد ملی خود را وارد و مراحل ثبت نام برای دریافت تسهیلات را دنبال کنند، اگر پیامک به متقاضیان نرسیده باشد به منزله مشمول نبودن آنها نیست و می توانند تقاضای خود را در سامانه کارا به ثبت برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار