مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: محوطه تاریخی تپه سرسختی شازند به همت کارکنان میراث فرهنگی و دهیاری روستا از زباله پاکسازی شد.
کد خبر: ۸۵۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 21 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی علیرضا ایزدی افزود:کارکنان میراث فرهنگی استان با همکاری دهیاری روستای سرسختی، در این حرکت فرهنگی محوطه و تپه تاریخی سرسختی شازند را از  پسماند های اطراف پاکسازی کردند و مواد زاید جمع‌آوری شده در  ۳۰ کیسه‌ زباله گردآوری شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: توسعه فرهنگ مدیریت پسماندو پرهیز از رهاسازی و مواد زاید در اماکن تاریخی، آشنایی بیشتر مردم با مباحث زیست‌ محیطی و جلوگیری از آسیب به فرهنگ و تاریخ ایران زمین از مهمترین اهداف این برنامه است. 
وی هدف از اين اقدام را در چهارمین روز از هفته میراث فرهنگی جذب مشاركت مردمي و فرهنگ سازي ها و ترغيب جامعه محلي، انجمن هاي مردم نهاد و بخش خصوصي در حفاظت و صيانت از آثار و محوطه تاریخی دانست.
او اظهار داشت: محیط زیست و محوطه های تاریخی گنجینه با ارزش و امانت است که باید به خوبی حفظ شده و در اختیار نسل‌های آینده قرار گیرد و در حفظ آن همه مسئول هستند. 
گفتنی است تپه تاریخی سرسختی مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان شازند، روستای سرسختی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۲۲۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار