مدیر اداره منابع آب شهرستان خمین گفت: با توجه به بارندگی های خوب در سال آبی ۹۹_۹۸ برای تغذیه آبخوان دشت خمین از ابتدای سال آبی با بازگشایی شیرهای خروجی سد فرنق به صورت تنظیم شده بالغ بر ۵ میلیون مترمکعب آب در رودخانه خمین رهاسازی شد.
کد خبر: ۸۵۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 18 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی مهندس حمید رنجبری افزود: با پیگیری های انجام شده، حقابه زیست محیطی رودخانه های قمرود و لعل بار از سد کوچری نیز رها سازی شده است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی یادآورشد: برای اجرای این طرح و مدیریت مصرف آب، نصب کنتورهای هوشمند، رعایت الگوی کشت با محصولات کم آب بر و استفاده از سامانه‌های آبیاری نوین ضروری است.
مدیر امور منابع آب شهرستان خمین همچنین درباره اقدامات طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی از ابتدای سال جاری در این شهرستان اظهار داشت: یک حلقه چاه غیر مجاز با حجم صرفه جویی ۳۶ هزار مترمکعب در این شهرستان مسدود شد.
مهندس رنجبری ادامه داد: برای جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز هم ۶ دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاههای پروانه دار کشاورزی نصب شده که صرفه جویی ۳۵۰ هزار مترمکعب آب را در پی داشته است.
وی جلوگیری از ۲ مورد تجاوز به حریم و بستر رودخانه های این شهرستان را از دیگر اقدامات مهم این اداره برای حفاظت و صیانت از منابع آبی اعلام کرد.
مدیر امور منابع آب شهرستان خمین گفت: با توجه به وضعیت بحرانی پیش رو و افت شدید منابع آب زیرزمینی،حفظ و صیانت از این منابع خدادادی و ملی عزم همگانی و تلاش شبانه روزی را می طلبد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار