یک مسئول تاکید کرد:
مرکزی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: بازگشایی باشگاه‌های ورزشی در رشته‌های انفرادی منوط به رعایت دقیق و کامل نکات بهداشتی مقابله با ویروس کروناست.
کد خبر: ۸۵۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 17 May 2020
به گزارش تابناک مرکزی، عابد حقدادی افزود: کمیته فنی و نظارت برسلامت اماکن ورزشی در اداره کل ورزش و جوانان استان با محوریت دبیرخانه هیأت پزشکی ورزشی استان تشکیل و در این خصوص نظارت‌های سخت گیرانه‌ای داشته است.
حقدادی در خصوص ابلاغ مصوبه آغاز فعالیت ۳۰ رشته ورزشی انفرادی در سطح کشور گفت: خوشبختانه اکثر این رشته‌ها در استان مرکزی فعال هستند، اما آغاز فعالیت‌ها می‌بایست با رعایت موارد بهداشتی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای اسفند ماه ۹۸، کمیته فنی و نظارت بر اماکن ورزشی با حضور بازرسی باشگاه‌ها کار را خود را آغاز کرده و هم اکنون هم فعالیت این کمیته ادامه دارد و چندین مورد هم با باشگاه‌های متخلف برخورد شده است.

حقدادی افزود: همچنان بازرسی و پیگیری‌ها از باشگاه‌های ورزشی ادامه دارد. متاسفانه برخی باشگاه‌ها به ابلاغیه‌ها مبنی بر تعطیلی تمام اماکن ورزشی توجهی نداشته اند که به ناچار در استان هفت باشگاه را به این دلیل پلمب کرده ایم.

وی گفت: باشگاه‌های متخلف که به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی تعطیل می‌شوند، توجه داشته باشند که بعدا به راحتی، مجوز بازگشایی چنین باشگاه‌هایی صادر نخواهد شد چراکه با سلامتی مردم سر و کار دارند و برخورد تیم بازرسی ما هم متناسب با نوع رفتار آن‌ها خواهد بود.

لازم به ذکر است، بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا در ورزش، فعالیت باشگاه‌های ورزشی رشته‌های انفرادی و غیر گروهی که ارتباط فردی زیادی در آن ورزش‌ها وجود ندارد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور مجاز اعلام شده است.

تنیس، تنیس روی میز، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوار کاری، اتومبیلرانی و موتورسواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت یابی، اسکی، پیاده روی،   بازی‌های فکری، طناب زنی، ورزش‌های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی، ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی، غواصی، دارت، پتانگ و شطرنج رشته‌های ورزشی هستند که فعالیت آن‌ها مجاز است و تمام باشگاه‌ها موظف هستند پیش از آغاز فعالیت، در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار