سرپرست اداره منابع آب شهرستان خنداب از صرفه جویی ۶.۲ میلیون مترمکعبی آب در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 16 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس محمدرضا صفی خانی افزود: در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی از ابتدای سال جاری در شهرستان خنداب تعداد ۳۲حلقه چاه غیرمجاز با دستور دادستانی پلمپ شد که صرفه جویی ۴.۲میلیون مترمکعب آب را در پی داشته است.
مهندس صفی خانی یادآورشد: همچنین در این مدت در بخش آب های زیرزمینی، طی بازدید میدانی گروههای گشت و بازرسی تعداد ۵ حلقه چاه جدید الحفر شناسایی شده که پرونده قضایی آن در دست پیگیری است و با دستور قضایی در روزهای آتی پر و مسلوب المنفعه خواهد شد.
وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز نیز ۹دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای پروانه دار کشاورزی نصب شده که حدود دو میلیون صرفه جویی را در پی داشته است.
سرپرست اداره منابع آب شهرستان خنداب جلوگیری از ۲مورد برداشت غیرمجاز شن و ماسه و توقیف یک دستگاه حفاری غیرمجاز کششی برقی را از دیگر اقدامات مهم این اداره در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی اعلام کرد.
مهندس صفی خانی با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی برای صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار