معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی:
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: رشته فراموش شده «نقاشی روی شیشه» به عنوان رشته های بومی و ریشه دار استان با انجام آموزش های تخصصی احیا و در مسیر رونق دوباره قرار می گیرد.
کد خبر: ۸۰۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 12 December 2019

به گزارش تابناک مرکزی معاون صنایع دستی گفت: نقاشی روی شیشه از رشته های منسوخ شده ای بودند که با حمایت میراث فرهنگی استان و به همت هنرمندان در موزه صنایع دستی، بنای تاریخی قلعه وکیل مجددا احیا شد.

قاسم کاظمی افزود: صنایع دستی را می توان به عنوان صنعتی مستقل و بومی، با رویکرد اشتغال زایی در سطح استان دانست که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور بسیار حائز اهمیت است چرا که با کمترین میزان سرمایه گذاری می توان بیشترین بهره برداری را در این حوزه کسب کرد. استان مرکزی با وجود مهارت هنرمندانش در بیش از یک سوم رشته های صنایع دستی کل کشور فعالیت دارد.
وی تاکید بر این نکته که در استان مرکزی 8 هزار هنرمند فعال هستند، افزود: برخی از رشته های قدیمی و اصیل صنایع دستی کشور به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح در حفظ و حراست منسوخ شده به همین جهت اداره کل تمام تلاش خود را می کند تا رشته های منسوخ شده را احیا کند.
او گفت: صنایع دستی راوی هویت هر منطقه است و یکی از عوامل موثر در نشر و ترویج آثار هنری فاخر، آثاری است که برای تولید کیفی و هنری به آموزش صحیح نیاز دارند.براساس این طرح تمام مراحل تولید و آموزش تخصصی لازم به علاقه مندان داده می شود.
وی در پایان گفت: صنایع دستی استان به دلیل برخورداری از ویژگی های بارز و قابلیت های منحصر به فرد توانایی ایجاد تاثیرات بلندمدت بر توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه را داراست به همین دلیل اداره کل میراث فرهنگی استان با کمک هنرمندان صنایع دستی و فعالان بخش خصوصی با ارتقاء سطح کمی و کیفی تولیدات رشته های بومی موجود استان سعی در فراهم آوردن فرصت مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری در این حوزه دارد.
در هنر دستی نقاشی روی شیشه با استفاده از مواد کانی پس از نقاشی در کوره پخت می شود . نقاشی در این هنر بسیار ماندگار است و به هیچ وجه از بین نمی رود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار