مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده، کاهش دما و انباشت آلاینده‌های جوی پدیده غالب جوی استان در ۲۴ ساعت آینده است
کد خبر: ۸۰۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 11 December 2019

نتیجه تصویری برای آلاینده هوا"

 آرش بهاروند افزود: حداقل دمای هوای این استان از فردا (پنجشنبه) یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و به دلیل پایداری جو و وارونگی دما پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی در اراک و مناطق صنعتی استان مرکزی به صورت موقتی افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، امروز (چهارشنبه) به دلیل عبور یک موج ضعیف ناپایدار احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در برخی مناطق به ویژه مناطق شمال استان مرکزی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: وضعیت هوای استان برای فردا (پنجشنبه) پایدار خواهد بود، اما از روز جمعه عبور موج کم دامنه بارشی جدیدی موجب بارش باران و در مناطق سردسیر برف می‌شود.

بهاروند اظهار داشت: در روزهای ابتدایی هفته آینده جوی پایدار در این استان پیش‌بینی می‌شود اما سامانه بارشی جدید و به طور نسبی قوی از روز دوشنبه هفته آینده از نواحی جنوب غرب وارد کشور می‌شود که استان مرکزی را در صورت نبود تغییر در الگوی نقشه‌های پیش‌یابی از روز سه‌شنبه تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: ساوه با بیشینه دمای ۱۳ و ۲ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کمیجان با کمینه دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

۷۸ و هفت دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار