در طرح جهادگران عاشورایی انجام می‌شود
مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان اراک گفت: در طرح جهادگران عاشورایی ۵ تیم پزشکی که به نام شهدای مدافع حرم اراک مزین شده اند در مناطق حاشیه‌ای شهرستان اراک در حال خدمت رسانی و ویزیت رایگان مردم هستند
کد خبر: ۷۸۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶ 17 September 2019

غفوری مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان اراک با اشاره به طرح جهادگران عاشورایی که ذیل کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی و از ۲۴ لغایت ۲۹ شهریورماه در حال اجراست، گفت: در این طرح بسیج جامعه پزشکان در کنار سایر اقشار بسیج به مردم خدمت رسانی می کند. به این صورت که با حضور در پایگاه های بسیج یا مساجد حاشیه شهر که توسط بسیج سازندگی شناسایی شده، مردم آن منطقه را ویزیت رایگان می کند.

غفوری هدف از انتخاب مساجد و پایگاه های بسیج برای انجام چنین خدماتی را جذب بیشتر مردم به این دو کانون عنوان کرد و گفت: در هر یک از پایگاه های خدمت رسان تیمی ثابت متشکل از پزشک عمومی، روانشناس، پرستار، ماما و بهداشت محیط حضور دارند و در صورت نیاز پزشکان دیگری هم به گروه اضافه می شوند.

وی ادامه داد: برقراری ارتباط میان مردم و مسئولین از دیگر فعالیت های این تیم پزشکی است، به این صورت که تیم مستقر در هر منطقه، با پیدا کردن مشکلات فرهنگی و اجتماعی آن قسمت از شهر، آن را به مسئولین مربوطه منتقل کرده تا بیش از پیش در جریان معضلات و مشکلات حاشیه شهر ها قرار بگیرند. به عنوان مثال چند وقت پیش فرماندار اراک با حضور در یکی از پایگاه های خدمات رسان ضمن بازدید از نحوه فعالیت جهادگران به طور مستقیم و رو در رو با مردم، در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

ویزیت رایگان ۵ تیم پزشکی در نقاط حاشیه ای شهر اراک

مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان اراک با بیان اینکه در حال حاضر ۵ تیم پزشکی که به نام شهدای مدافع حرم اراک مزین شده اند در ۵ منطقه از شهرستان اراک در حال خدمت رسانی هستند، تشریح کرد: قنات ناصری، کوی سجادیه (باغ خلج)، کوی ولیعصر(عج) (چشمه موشک)، شهرک علی ابن ابیطالب(ع) (فوتبال) و ۲۰ متری شهدای صفری مناطقی هستند که در حال حاضر تیم های پزشکی در آنجا حضور دارند و به ارائه خدمات می پردازند. در مجموع نیز بیش از ۳۰ تیم پزشکی در کل استان مرکزی خدمات خود را به مردم ارائه می دهند.

وی پیشگیری را اولویت اصلی این طرح دانست و افزود: پیشگیری بر درمان اولویت دارد و ما هم همین روند را در خدمات در پیش گرفته ایم تا با آگاه سازی مردم از ابتلای آن ها به بیماری ها جلوگیری کنیم ولی در صورت لزوم تجویز داروی رایگان هم انجام می گیرد.

حضور ۴ تیم از پزشکان متخصص در نقاط محروم استان

غفوری به بیان دیگر خدمات بسیج جامعه پزشکان پرداخت و با اشاره به حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم استان مرکزی، گفت: تا به حال که نزدیک به نیمی از سال گذشته است توانستیم ۴ تیم از پزشکان متخصص را  به مناطق محروم و کم برخوردار اعزام کنیم تا افراد را ویزیت رایگان کنند.

وی با بیان اینکه تمامی پزشکان در صورت تمایل می توانند در این طرح شرکت کنند، گفت: بسیاری از پزشکانی که ما را در این طرح همراهی می کنند، از افرادی بودند که عضو بسیج جامعه پزشکی نبوده اند، ولی با یکبار حضور در این طرح، عاشق کار شده اند و به صورت مداوم در طرح شرکت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار