با تولید سالانه حدود ۱۲ هزار تن
تابناک مرکزی - شهرستان شازند با تولید سالانه حدود ۱۲ هزار تن انواع سیب رتبه نخست تولید این محصول در استان مرکزی را به خود اختصاص داده است
کد خبر: ۷۸۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷ 15 September 2019

شازند رتبه نخست تولید سیب در استان مرکزی

به گزارش تابناک مرکزی -  شهرستان شازند رتبه نخست تولید سیب در استان مرکزی را داراست که سالانه حدود ۱۲ هزار تن انواع سیب تولید می‌شود که از بهترین‌های آن می‌تواند به رد و گلدن اشاره کرد

حجت اله گودرزی یکی از باغداران روستای تواندشت بخش سربند شازند با اشاره به انواع محصولات در باغ ۶ هکتاری خود گفت: در مزرعه ما ۵ نوع سیب وجود دارد که شامل گالا، گرانی، اسپیت، رد و گلدن می‌باشد و در کنار درختان سیب گلابی گیلاس و آلبالو نیز پرورش داده می‌شود.

وی ادامه داد: این باغ را همراه خانواده راه اندازی کرده ام و در کنار هم مشغول به کار هستیم.

این باغدار شازندی با اشاره به مشکلات فروش محصولات خود گفت: با پشت سر گذاشتن مشقت‌های فراوان برای به ثمر رساندن محصولات خود،   حال با مشکلات فروش دست و پنجه نرم می‌کنم که از مسئولین تقاضا دارم  که به این امر رسیدگی کنند.

مددی بخشدار هندودر نیز از خدمات ارائه شده به کشاورزان گفت: خدماتی در راستای حمایت و کمک به این اقشار و اصناف توسط دولت انجام شده که یکی از مهمترین موارد آن برطرف کردن نیاز‌ها در حوزه کود کشاورزی و نهاده‌های کشاورزی می‌باشد.

 سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شازند نیز با اشاره به تولید سالانه و پیگیری مشکلات کشاورزان گفت: ما در شهرستان شازند سالانه تولید حدود ۱۲ هزار تن تولید انواع سیب را داریم که بهترین انواع آن از سیب‌های رد و گلدن می‌باشد.

خانم امیدی ادامه داد: باغات سیب زیر کشت در شهرستان شازند ۷۵۰ هکتار می‌باشد که یکی از معضلات مهم آن بازار فروش است و برای این مسئله ما در حال پیگیری احداث سرد خانه در شهرستان هستیم و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی را داریم تا بحث فراوانی انجام بشود تا جدا از بحث تازه خوری، این محصول به شکل‌های مختلف هم قابل استفاده باشد.

استان مرکزی با ۹۰ هزار بهره بردار جزو ۱۰ استان برتر کشور در بخش کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار