پلیس فتا
پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری دو کلاهبردارخبر داد که به بهانه فروش مدارک تحصیلی ازشهروندان اراکی حدود ۴۵۰ میلیون ریال اخاذی کرده بودند
کد خبر: ۷۷۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 14 September 2019

اخاذی میلیونی به بهانه مدرک تحصیلی

 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: چندی پیش در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر کلاهبرداری از او از سوی افرادی ناشناس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 سرهنگ آنقی ادامه داد: با آغاز تحقیقات، این فرد به کارشناسان پلیس اذعان داشت که با مشاهده یک آگهی خرید مدرک تحصیلی در سایت دیوار، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال را به حساب فرد آگهی دهنده واریز کرده و بعد از آن این فرد دیگر پاسخگوی تماس او نیست.

وی با بیان آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس در رسیدگی به این پرونده گفت: با آغاز تحقیقات، شهروندی دیگر نیز به پلیس مراجعه و شکایت مشابه‌ای را ارائه داد و مشخص شد از این فرد نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به این روش کلاهبرداری شده است.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی ادامه داد: با تحقیقات گسترده و اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی کارشناسان پلیس فتا، سرانجام ۲ متهم این پرونده در شهر‌های تهران و اراک شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی در انجام عملیاتی دستگیر و به یگان انتظامی دلالت شدند.

سرهنگ آنقی یادآور شد: متهمان با مشاهده اسناد و مدارک موجود، چاره‌ای جز اعتراف نداشته و سرانجام به جرم خود و کلاهبرداری ۴۵۰ میلیون ریال از این دو شهروند به بهانه فروش مدارک تحصیلی اعتراف کردند.

وی اضافه کرد: متهمان دستگیر شده در این عملیات، پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

 از شهروندان هرگز به دلیل در پی داشتن تبعات قانونی، از مدارک تحصیلی جعلی استفاده نکرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir به کارشناسان پلیس فتا در مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

بر اساس آمار‌های چهار ماهه نخست سال جرایم سایبری در استان مرکزی نسبت به چهارماه پارسال،۱۱۷ درصد رشد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار