استاندار مرکزی گفت:
استاندار مرکزی از کاهش صادرات استان مرکزی در سه ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد
کد خبر: ۷۶۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ 18 July 2019
Related image
به‌گزارش تابناک مرکزی - سیدعلی آقازاده شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم تقدیر از واحد‌های صنعتی و معدنی نمونه استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت استان در صادرات اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال با اینکه کاهش اندکی در صادرات استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشتیم و امیدواریم قابل جبران باشد، ۱۲۸ میلیون دلار صادرات انجام شده که امیدواریم در سه ماهه دوم امسال یعنی فصل تابستان بتوانیم این کاهش را جبران کنیم.
استاندار مرکزی تصریح کرد: این کالا‌ها به بیش از ۶۰ کشور جهان که عمدتا کشور‌های همسایه ایران هستند صادر شده است.

آقازاده با اشاره به برنامه دولت برای دور زدن تحریم‌ها گفت: با توجه به اینکه در ۸ تا ۱۰ سال اخیر شاهد شدیدترین نوع تحریم‌ها هستیم، با هماهنگی که بخش خصوصی و تولیدکنندگان داشتند و با حمایت دولت شاهد بهبود شرایط در واحد‌های تولیدی تا حد زیادی به‌ویژه در زمینه تامین مواد اولیه هستیم.

وی بیان کرد: سال گذشته در همین مقطع در بحث تامین مواد اولیه مشکلاتی را داشتیم، اما اکنون برطرف شده وقیمت ارز یک مقدار تثبیت شده که تثبیت ارز سبب می‌شود که تولیدکنندگان و  مصرف‌کنندگان با اطمینان خاطر و امنیت روانی معیشت خود را تامین کنند،  از این رو تثبیت قیمت ارز، پایین آمدن قیمت ارز و تامین مواد اولیه امسال بسیار بهتر شده است.

وی افزود: تامین ارز نیمایی برای تولیدکنندگان در راستای واردات مواد اولیه و خرید تضمینی برخی کالا‌ها از حمایت‌های دولت در برطرف کردن موانع تولید است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار