استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: حجم خروجی سدهای خوزستان در کشور بی سابقه است که تا کنون این خروجی مدیریت شده و خسارت‌هایی که به وجود آمده نیز به دولت اعلام شده است.
کد خبر: ۷۳۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ 07 April 2019

غلامرضا شریعتی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح آخرین وضعیت سیلاب در استان خوزستان و اقدامات صورت گرفته این خصوص، اظهار کرد: شرایط لازم برای انتقال افراد در مناطق سیل زده فراهم شده و امروز ماشین‌هایی تدارک دیده شد تا با هماهنگی‌های لازم کمپ‌های از کاروان‌های راهیان نور، هلال احمر و نیروهای مسلح، مدارس، سالن ‌های ورزشی با مدیریت کمیته‌ای که برای پشتیبانی تشکیل داده شد داریم کارها را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز آب وارد شهرهای ما نشده و تمام تلاش ما این است که این اتفاق رخ ندهد، افزود: ما به صورت احتیاطی و پیشگیرانه دستور انتقال کودکان، زنان و سالمندان را از مناطق سیل زده صادر کرده‌ایم.

استاندار خوزستان با تأکید بر این موضوع که با توجه به اینکه ورودی سد کرخه دو شب قبل با پیش‌بینی وزارت نیرو قرار بود به زیر دو هزار متر مکعب در ثانیه برسد، این موضوع رخ نداد و در حال حاضر ۲۳۰۰ متر مکعب آب در سد کرخه ورودی آب داریم، تصریح کرد: به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای اینکه به مرحله اضطرار نرسیم، خروجی سد را بالا ببریم و تا دو هزار ۴۰۰ الی دو هزار ۵۰۰ متر مکعب در ثانیه خروجی این سد باشد.

شریعتی ادامه داد: به همین منظور بنا را بر این موضوع گذاشتیم تا به‌صورت پیشگیرانه، زنان و کودکان و سالمندان را از این شهرها خارج کنیم و جوانان نیز ما را در ترمیم سیل بندها کمک کنند و در عین حال فیوز پلاک‌ها گسترش یابد.

وی با اشاره به این موضوع که تا الان توانستیم خروجی آب را مدیریت کنیم که به سطح شهرهای ما وارد نشود، یادآور شد: این آب در دشت‌های ما پخش شده و روستاهای ما نیز درگیر شده‌اند اما سطح سد کرخه کاملا پایدار است و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد، همچنین هیچ سر ریزی از آن صورت نگرفته است و سد کاملا در مدیریت ما است و سطح تراز آن به صورت ساعتی در حال رصد ست.

نمانیده عالی دولت در استان خوزستان اشاره کرد: در روستاهایی مثل شعیبیه شوشتر و بامدژ اهواز و یک سری از روستاهای حاشیه دز و کرخه در حوزه شهرهای اهواز، شوش، سوسنگرد و شوشتر مشکلاتی وجود دارد و افراد از این مناطق خارج شده‌اند و اجازه وقوع تلفات داده نشد، همچنین برخی افراد که حاضر به ترک مناطق خود نشده بودند، در حد توان به وسیله غایق به آنها آذوقه رسانده می‌شود.

شریعتی با تأکید بر این موضوع که از ظرفیت اماکن کاروان‌های راهیان نور، مدارس، سالن‌های ورزشی و پادگان‌ها برای اسکان آسیب‌دیدگان استفاده می‌شود، گفت: مواکب اربعین حسینی را نیز برای آذوقه‌رسانی به سیل زدگان فعال کردیم.

وی تأکید کرد: برنامه‌ریزی ها برای این مسائل با جدیت در حال انجام است و ما با انجام کارهای مهندسی در تلاش هستیم تا شهرها دچار سیلاب نشوند و یا این احتمال وقوع این رخداد به حداقل برسد که تا کنون این تلاش‌ها در این مدت طولانی با موفقیت انجام شده است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: حجم خروجی سدهای خوزستان در کشور بی سابقه است که تا کنون این خروجی مدیریت شده است و خسارتهایی که به وجود آمده نیز به دولت اعلام شده است تا آسیب های مالی و زیرساختی در وقت مقرر جبران شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار