کد خبر: ۶۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ 24 July 2015

عادت سخیف «پشت سر گویی» را مبدّل به «نقد منصفانه» نماییم

در آخرین نشست عمومی جبهه حامیان ولایت در استان اردبیل ، آقای یعقوب نعمت اللهی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران استان در موضوع جداگانه توافق هسته ای و برخی مسایل استانی و انتخابات به سخنرانی پرداختند که در ادامه عینا نقل قول می شود:

مرد نبرد باش، که در این کهنسرا کاری محال در بر مرد نبرد نیست

زنهار خواب غفلت و بیچارگی بس است هنگام کوشش است

اگرچشم واکنی تا کی به انتظار بباید نشست

برخیز تا هزار قیامت بپا کنی ...

ناکارآمدی مدیران کل عمده ترین عامل عقب ماندگی استان

بنده در جایگاه برادری کوچک در کسوت یک مشارکت کننده در بخش خصوصی و عضوی حقیر از این خانواده بزرگ اقتصادی می باشم که در شرایط حساس کنونی نقش احزاب و جناح های سیاسی و تعامل و تعالی بخش آنها را ملاک قرار می دهم و معتقدم که برای پیشبرد اهداف و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی، تنها پیروی از مقام عظمای ولایت و تقویت انسجام درونی مابین طیف های مختلف سیاسی با تأکید بر عقلانیت، اعتدال، منافع ملّی بر اساس فرمایشات رهبری تعیین کننده خط و مشی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی می باشد و لا غیر.

در ابتدای عرایضم تقدیم شادباشی دارم به میمنت دستیابی غرورآفرین تیم مذاکره کننده ایران بر حقوق حقّه هسته ای خود، که مذاکرات پنج بعلاوه یک در لوزان سوئیس و وین، ماراتن سخت و طاقت فرسایی بود، برای اثبات حسن نیّت و رویکرد صلح طلبانه و مصلحانه ی جمهوری اسلامی ایران در عرصه ی دیپلماسی جهانی، که در سایه الطاف لایزال الهی و رهنمودها و روشنگری های مقام عظمای ولایت، در نهایت منجر به توافق گردید. این پیروزی عظیم دیپلماسی کشور عزیزمان، در عرصه بین المللی، بی تردید نام ایران را برای همیشه بعنوان کشوری مقتدر، در صفحه خاطر جهانیان ثبت خواهد نمود چرا که در عین تکریم دیدگاه های مختلف سیاسی کشورهای جهان برای دستیابی به حقوق حقّه خود، پایداری و پایمردی پیشه کرد و در نهایت به موفقیّت دست یازید.

بر خود واجب می دانم این موفقیت عزّت مندانه و مقتدرانه را در ابتدا به محضر مقدّس و معزّز مقام عظمای ولایت، ریاست محترم جمهوری، خانواده مکرّم شهدا و ایثارگران، ملّت صبور و غیور تبریک و خداقوّتی را نثار بزرگ مرد عرصه دیپلماتیک جناب دکتر محمّد جواد ظریف و تک تک اعضای سختکوش و کاربلدش و جامعه زحمتکش و علمی میهن عزیزمان ایران، نمایم و از خداوند صبحان دوام توفیقات، عزت و سربلندی را در تمام عرصه های ملی و بین المللی برای ایران و ایرانی خواستارم.

همانگونه که همه شما بزرگواران استحضار دارید، پیرو این مذاکرات و توافق های حاصله نقدهایی در جریان است و تا آنجایی که مطلّع هستم یکی از دو محور مورد بحث جلسه امروز، موضوع توافق هسته ایست. 
قبل از هر نقد و بررسی بعنوان یک کهنه سرباز ولایت، لازم می دانم همانگونه که سالها پیش به اذن رهبر، شرکت در جهاد و جبهه را تکلیف دانستم، در این میدان نیز پیروی از رهبریت و منطق حکیمانه را بر خود واجب بدانم و با تکیه بر چهار تذکّر مهم رهبر معظّم در خصوص این مذاکرات، موضع خود را مشخص نمایم 
و ملاک را بر آن بنا نهم:

1-آمریکا به مذاکرات هسته ای، بسیار احتیاج دارد.

2-مذاکرات با آمریکا صرفاً در قضیه هسته ایست و لا غیر.

3-رفع تحریم ها جزء مذاکرات است نه نتیجه.

4-تصمیمات ایران در مذاکرات هسته ای بازگشت ناپذیر نیست.

علاوه بر بیانات ارزشمند رهبری به نکته دیگری نیز اذعان دارم که برای نقد روند مذاکرات و نتیجه حاصله 
و مفاد مورد قرارداد، باید در زمینه های فنّی، حقوقی، دیپلماسی تبحّر داشت تا به نقد صحیح و مورد اعتبار، اهتمام ورزید که هر نقدی خارج از چهارچوب و اصول، بدون اشرافیت کامل بر موضوع، از ارزش علمی ساقط است.

قبل از پرداختن به موضوع دوّم مورد بحث که در خصوص انتخابات است، جایز می بینم که نامی از استاندار محترم جناب آقای دکتر خدابخش ببرم و تشکّر ویژه ای به پاس تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیرشان در راستای اهداف عالی و وظایف شغلی شان بنمایم که بارها به شخصه شاهد زحمات بی دریغشان بوده ام.

خصوصاً در جهت تأمین و رفع مشکلات زیرساخت ها و جذب سرمایه گذار در استان که در موقعیت حسّاس کنونی با رکود اقتصادی و احتمالا ًامکانات محدود که شاید استانداران دیگر مواجهه با این حجمه از محدودیات و مشکلات نبوده اند.

ایشان با ویژگی اخلاقمندی و مردم مداری و رأفت اسلامی در جهت ارتقاء همه جانبه استانمان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند و اینجانب بعنوان زیرمجموعه بخش سرمایه گذاری، استمرار توفیقات حق تعالی را برای ایشان و همکارانشان مخصوصاً همرزم دوران دفاع مقدّس، جناب حافظی فر که زحمت هماهنگی و پیگیری های خاص را در تهران بر عهده دارند، مسئلت دارم.

ناکارآمدی مدیران کل عمده ترین عامل عقب ماندگی استان

و امّا از هرچه بگذریم سخن دوست خوشتر است، انتخابات، که امروزه تا زمان برگزاری، بی شکّ نوقل هر مجلسی خواهد بود. انتخابات بنا به تعریفی که شده است، به مجموعه عملیاتی گفته می شود در جهت گزینش فرد یا افرادی برای اداره امور یا به دست گرفتن قدرت از این دیدگاه انتخابات به معنی فنون گزیننش و شیوه های مختلف تعیین نمایندگان است، ابزاری که بوسیله آن می توان اراده شهروندان را در اعمال سیاسی، مداخله داد.

گزینش ها به دو صورت در جامعه ما صورت می گیرد؛ 1-انتصابی 2- انتخابی. در حالت اوّل که بصورت انتصابات استانداران و از این کانال، مدیران کل را خواهیم داشت که خود بحث مفصّلی را می طلبد که عمده عقب ماندگی هر استانی ناکارآمدی مدیران کل و عدم تعامل مابین عوامل اجرایی سازمانها و ادارات کل، باهم می باشد.

با عرض تأسف ما هم کم، شاهد چنین مواردی نبوده ایم، آنجا که یک فردی بدون سوابق اجرایی و مدیریتی در ادارات تابعه به مدیرکلی منصوب می گردد، یعنی ره صد ساله را یک شبه پیمودن!!! به تبع آن انتصاباتی که این مدیر کم تجربه یا بی تجربه اعمال خواهد نمود از اعتبار لازم برخوردار نخواهد بود و پیامد آن شاهد بودن به پسرفت های کلان و نابسامانی اوضاع ادارت می باشد.....

از مهمترین آنها عدم رفع مشکلات عدیده شهری منجمله ترافیک چندین ساله در خیابانهای اصلی است، جایی که در مرکز استان همجوار ما طرح قطار برقی در دست اجرا و مترو در دست احداث می باشد ما به قرار دادن بلوک های بتنی برای کنترل ترافیک مرکز استان اکتفا می نماییم. بی شمار معضلاتی از این قبیل را روزانه شاهدیم که ریشه در انتصابات ناکارآمد و ناشیانه دارد. قصد بیراهه رفتن ندارم و گر نه اگر بخواهیم 
در خصوص مدیریت و نحوه اجرای آن سخن بگوییم، مثنوی هفتاد من کتاب می شود!!! لاجرم به محور اصلی برگردیم که انتخابات می باشد.

جایگاه مجلس، جایگاه عالی است، محلّ انعکاس نظارت و اراده ملّت در قوانین و مقررات کشور و رگه های اجرایی است و در این میان، نماینده زبان گویای مردمی است که تمام امیدشان را برگه های سپید به پای اعتماد وی ریخته اند تا پاسدار حق و حرمتشان در خانواده ملت باشند پس چه سزا است که افرادی را برای پاسداشت حریم و حق، انتخاب نمایم که شایستگی انجام این وظیفه خطیر را داشته باشند.

همانگونه که رهبر معظّم انقلاب می فرمایند؛ « سلامت نظام وابسته به سلامت مجلس است و یک مجلس سالم و کارآمد دارای اعضای مؤمن و معتقد بر ضوابط خواهد توانست پشتیبانی قانونی نظام را به شکل صحیحی انجام دهد ».

یک نماینده منتخب که بر اساس توانمندی هایی که در کارنامه اجرایی و برنامه های مدوّن آتی، علاوه بر تعهّد و تخصّصش، تهوّر نیز داشته باشد. جلوس اجلاس بر کرسی مجلس را آغاز راه به پا خواستن برای احقاق حقوق حقه ی همشهریانش فرض می نماید و یقین می یابد که بایسته است بعد از کسب رأی اعتماد مردمش، پاسخگوی این اعتماد باشد تا در مقابل خدا و بندگانش شرمنده نگردد.

محور اصلی که باید مورد توجّه قرار بگیرد توجه و تأکید بر انتخابات سالم است، یعنی باید تمام ابهامات و سئوالات احتمالی که در خصوص انتخابات، در ذهن مردم بی پاسخ مانده است را پاسخ داده و در مورد کاندید ها شفّاف سازی گردد و از آنجا که حضور در انتخابات یک وظیفه دینی و ملی است، آگاهی بخشی در این فرآیند را لازمه کار قرار داد، در این راستا احزاب سیاسی نقش تعیین کننده ای در سازماندهی و معرّفی فعالان سیاسی مقتدر و کاندیدهای منتخبشان، دارند تا برای پاسخ به نیازها و آرمان های شهروندان، افراد ذیصلاح را معرّفی نمایند.

تجربه نشان داده است که در غیاب احزاب و افراد سیاسی ریشه دار، در جامعه، فرصت برای عوام فریبی فراهم می شود، بنابراین فراهم آوردن فضای مناسب جهت معرّفی و شناساندن افراد اصلح، بعهده خواص دوراندیش جامعه است تا با حضور در صحنه جایی را برای عوام فریبان که با وعده های دروغین و برنامه های شعاری قصد اشکال کرسی خدمتگزاران صدیق را دارند، خالی گذاشته نشود.

ارائه اطلاعات درست و سوابق اجرایی و مدیریتی کاندیداها و بررسی برنامه های تدوین شده برای دوره نمایندگی، مردم را در انتخاب شایسته یاری می نماید و فرصت تأمل و تحقیق می دهد. از وظایف و تعهد و اخلاقمندیهای دوره تبلیغات و تلاش برای تبلیغات سالم و پرهیز از اغراق و زیاده گویی و ارائه چهره واقعی و کارنامه حقیقی کاندیدای مورد نظر از یک سو و حمایت پشتیبانی در انجام وظیفه و ایفای نقش نمایندگی، روی دیگر سکّه است که بسیار شایان توجّه است.

بسیاری از ما تصوّر می کنیم که با فرستادن نماینده محبوب یا نماینده مخالف سلیقه! رفع تکلیف کرده ایم غافل از اینکه فصلی دیگر را در تعامل با نماینده شهرمان، آغاز نموده ایم. این بار حمایت از ایشان در پیگری منافع شهر و استان را سرلوحه دقدقه ها قرار می دهیم تا نکته اتکایی برای نماینده و نکته اتصال با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، قرار بگیریم.

ایضاً یادآور می شوم شایسته بدانیم پرهیز از عادت سخیف «پشت سر گویی» را و آن را مبدّل به «نقد منصفانه» نماییم تا با انتقاد سازنده، بدون حبّ و بغض به چرخش آسیاب امور کمک نماییم و سدّی بر راه کج اندیشان و متولّان تخریب و تحریف ببندیم و بخاطر بسپاریم که ما به همان اندازه که احساس مسئولیت می کنیم، انسانیم.

در پایان عرایضم ضمن آرزوی طول عمر برای مقام عظمای ولایت، رهبر معظّم انقلاب و خدمتگزاران صادق نظام مقدس جمهوری اسلامی و با تقدیم صلواتی به ارواح پاک و طیبه شهدای والامرتبه، از برادر بزرگوارم جناب کوهی از بابت برگزاری چنین جلساتی، تشکر و قدردانی بعمل می آورم و تقاضای استمرار چنین محافلی را با نزدیک شدن به انتخابات پیش رو، دارم.

خداوند همه ما را در ایفای مسئولیت های محوّله و مقدّره، یاری و مزید لطف و عنایت خویش بفرمایند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عباسزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
مجید دلبندم دقدقه نه دغدغه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
اردبیل با این همه منابع طبیعی و گردشگری .
گیر چند تا مسئول نا لایق افتاده که بلد نیستن یه جوب درس کنن.
بین کل استان کشور این مسئولین اردبیل هستن که ناکارآمد تشریف دارن.
از ریاست جمهوری خواهش داریم یه فکری به حال این استان بکنه.
ناطق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
اگر دنبال مدیر توانمند و لایق میگردید به اداره کل تعاون و کار سربزنید و از مدیر کل لایق آن اداره بابت چگونه ماندن در سمت مدیریت با استاندارانی مثل حقیقت پور و صابری وبرادران نیکزاد و خدابخش کسب تجربه کنید. با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار