نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی؛
تابناک مرکزی: نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس گفت: در خصوص شرایط انتخابات شوندگان در هر دوره تغییراتی می‌کند که عملا ثبات سیاستگذاری انتخاباتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۶۴۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 25 August 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خانه ملت؛ علی اکبر کریمی، با اشاره به لزوم اصلاح قوانین انتخاباتی، اظهار داشت: یکی از ایراداتی که در زمینه قوانین انتخاباتی وجود دارد، برگزاری انتخابات متعدد در زمان‌های کوتاه و پشت سر هم است، این شرایط باعث می شود که هر انتخاباتی خود به خود تحت تاثیر انتخابات دیگری قرار گیرد و از طرفی برگزاری همزمان انتخابات نهادهای مختلف مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما باید تجدید نظری در خصوص کلیت قانون انتخابات در کشور انجام دهیم، سن رای دهندگان در انتخابات مختلف به تفکیک هر انتخابات متفاوت است در حالی که این موضوع منطق ندارد، نمی توانیم بگوییم برای این انتخابات، افراد با سن پایین‌تری می‌توانند رای بدهند ولی برای انتخابات نهادی دیگر، نمی‌توانند رای بدهند.

وی افزود: در خصوص شرایط انتخابات شوندگان نیز شاهد هستیم که هر دوره‌ای، تغییراتی در قانون لحاظ می‌شود و عملا ثبات سیاستگذاری انتخاباتی و ثبات رویه در انتخابات و انتخاب مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کریمی ادامه داد: با توجه به اینکه سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده حتما باید قانون جامع انتخاباتی داشته باشیم و در کنار آن بتوانیم انتخابات را در حداقل زمان ممکن برگزار کنیم تا هزینه کمتری بر کشور تحمیل شود و مردم نیز به زحمت نیفتند، همچنین باید طول مدت فضای سیاسی و انتخاباتی که کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد را کاهش دهیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ایران چند ماه پیش و چند ماه پس از انتخابات، کشور تحت تاثیر فضای انتخاباتی و سیاسی قرار می‌گیرد، در حالی که در دنیا معمولا انتخابات مجلس بصورت اساسی برگزار می‌شود و رئیس دولت از دل مجلس خارج می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در دنیا یک انتخابات ملی و یک انتخابات محلی برگزار می شود ولی در کشور ما انتخابات متعددی برگزار می شود و به نوعی هر سال یا یکسال در میان انتخاباتی در کشور برگزار می شود که برای مردم و جامعه مشکلات و هزینه هایی را به دنبال دارد و باید تدبیر اساسی در این زمینه اتخاذ شود.

وی افزود: اگر برای اصلاح این رویه، نیاز به اجازه قانون اساسی باشد می توان با تفسیر مبسوط تری از قانون اساسی مشکلات را حل کرد، در صورت نیاز اصلاح قانون اساسی نیز لوازم دیگری مورد نیاز است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: به نظر من برگزاری همزمان انتخابات‌های ریاست جمهوری و شوراها یا برگزاری انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی و خبرگان درست نبود زیرا جنس انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان و شوراها یکی است و می‌توانستیم این انتخابات‌ها را همزمان برگزار کنیم و انتخابات ریاست جمهوری نیز جدا برگزار شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار