واکنش امام جمعه به کنسرت شجریان
پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در هفته ای گذشت شاهد اتفاقات عجیب و غریب در حوزه فرهنگ و هنر بود، ماجرا از برگزاری کنسرت همایون شجریان اغاز و با جوابیه احساسی مدیرکل ارشاد ادامه پیدا کرد و اما این پایان ماجرا نبود و امام جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته صریحا از برگزاری این کنسرت انتقاد نمود.
کد خبر: ۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵ 21 February 2015

به گزارش تابناک اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های این هفته نماز جمعه با انتقاد از تکرار نوازندگی و هم نوایی زنان در کنسرت های برگزار شده در سراسر کشور از جمله شهرستان های استان اصفهان خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تصمیم گیری های شخص شما در موارد مختلف فرهنگی کشور باید در راستای حفاظت و صیانت از پشتوانه قوی و فرهیختگی خانوادگی خود و دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلام و مسلمانان باشد و برخی با تعیین مبالغ کلان برای بلیط کنسرت های حرام به دنبال دست یابی به مقاصد شوم اقتصادی هستند و در مقابل نیز برخی دیگر برای پاسخ گویی به امیال شهوانی خود از زنان در این مراسم ها سوء استفاده می کنند.

وی افزود: کنسرت های اخیر اصفهان نگرانی جمع کثیری از علما، مراجع تقلید و امت حزب الله را به دنبال داشت به طوری که بسیاری از جوانان در درخواست های مکرر خود خواستار جلوگیری از برگزاری این جلسات بودند که با مخالفت مراجع و روحانیون به نام شهر اصفهان رو به رو شد. با این وجود مردم شهید پرور اصفهان مطابق با وصیت نامه امام راحل هر گاه در برابر دفاع از دین احساس وظیفه کنند مجدانه وارد صحنه شده و به طور مستقیم از اجرای این گونه مراسم ها جلوگیری خواهند کرد.

این در حالی است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بعد از این کنسرت اقدام به انتشار بیانیه ای نمود، وی در بخشی از این بیانیه خطاب به منتقدان آورد: آنان که با اجرای موسیقی همایون شجریان موافق نیستند، یا سنت را نمی ­شناسند یا موج موسیقی مدرن را. آنانکه اعتراض دارند یا قانون را نمی­ شناسند یا خود را بالاتر از قانون می ­پندارند. لااقل بنده نه اردو کشی بلدم و نه داد می­ کشم، می­ شنوم و در حدّ عقل خودم پاسخ می­ دهم، حرف حق را می ­پذیرم و زیر بار زور نمی ­روم. قدّم را بلندتر از قانون نمی ­دانم و تفسیر شرع را به اهلش می ­سپارم، نه اجتهاد می­کنم و نه هیجان زده می ­شوم.

شاید حالا فهمیده باشید که (( شنیدن کی بود مانند دیدن))، دنبال خواننده ­ی زن می­ گشتید، نوازندگان با حجاب دیدید، دنبال رقص و لعاب می­ گشتید. چهارکلام حرف حساب شنیدید؟

حرف های امروز امام جمعه اصفهان حرف هایی از سر دلسوزی برای فرهنگ و هنر این مرز و بود که جا دارد مسوولان ارشاد اصفهان به جای بیانیه دادن و احساسی عمل کردن در ادامه ی مسیر کار خود این حرف ها را در اقدامات و فعالیت های خود مورد توجه قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :