اتمام سریع حجم ترافیک اینترنت باعث نارضایتی تعدادی از کاربران شرکت مخابرات منطقه همدان شده که این موضوع به دلایل متعددی برمی‌گردد.
کد خبر: ۶۱۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 03 June 2018
اتمام سریع حجم ترافیک اینترنت باعث نارضایتی تعدادی از کاربران شرکت مخابرات منطقه همدان شده که این موضوع به دلایل متعددی برمی‌گردد.

به گزارش فارس ، این روز‌ها برای بسیاری از کاربران اینترنت مخابرات همدان اتمام سریع حجم اینترنت سئوال است که در این راستا به سراغ مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه همدان رفتیم تا توضیحات او را بشنویم.

فریدون حسن‌پور اظهار کرد: پس از بررسی و مشورت با کارشناسان ذیربط به این نتیجه رسیده‌ایم که دلایل متعددی در این امر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای از کاربران به صورت آنلاین بازی اینترنتی می‌کنند، گفت: کاربران مدت طولانی در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند در حالی که بی‌توجهی به این مسئله حجم زیادی از اینترنت را صرف خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه همدان با بیان اینکه استفاده از انواع فیلترشکن، آنتی‌ویروس و بدافزار‌های دیگر روی تجهیزات کاربران کامپیوتر، گوشی و تبلت می‌تواند در مصرف بالای اینترنت موثر باشد، افزود: در این مواقع برای به‌روز کردن اطلاعات خود نیاز به مصرف حجم زیادی از اینترنت است و این بدافزار‌ها گاهی حجم اطلاعات گوشی را جابجا کرده و یا اینکه در استفاده از بسته‌های اینترنتی کاربران اختلال ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: گاهی مشاهده شده کاربر بر روی موبایل خود هیچگونه بسته یا سرویس اینترنتی فعال نکرده، اما روی قبضش مبلغ کارکرد اینترنت درج شده و این سرویس بدون اطلاع کاربر برای او فعال و حجمی از اینترنت مصرف شده است.

حسن‌پور با بیان اینکه دلیل آن وجود برخی بدافزار‌ها در گوشی تلفن همراه کاربر است که باعث ایجاد اختلال در سرویس اینترنت همراه مشترک موبایل می‌شود، افزود: ممکن است کاربر بدون اطلاع، اپلیکیشنی را روی تلفن همراهش نصب کند که در کنار آن نیز بدافزاری بدون اطلاع او نصب و حجم اینترنت کاهش یافته و به نوعی گیگ‌خوری شود.

وی با اشاره به بروز شدن اتوماتیک (Auto Update) نرم‌افزار‌های سیستمی و کاربردی موجود روی تجهیزات کاربران، خاطرنشان کرد: بهتر است تیک اتوماتیک به‌روز شدن آن‌ها را برداریم.

مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه همدان به ایمن نبودن مودم و دسترسی غیر مجاز دیگران به آن اشاره کرد و افزود: در این خصوص بهتر است برای راهنمایی بیشتر به سایت مخابرات همدان مراجعه (www.tch.ir) و یا با کارشناسان ۲۰۲۰ تماس گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: کاربران اگر به مصرف اینترنت خود شک دارند، می‌توانند به پورتال Adsl.Tci.Ir مراجعه کرده و با استفاده از مشخصات، ریز مصرف اینترنت خود را ببینند و در صورتی که به تناقضی مواجه شدند با ۲۰۲۰ تماس بگیرند.

حسن‌پور تصریح کرد: از زمان ارائه سرویس‌های جدید اینترنت غیر حجمی برای مشترکین سئوال شده که چرا اینترنت آن‌ها با وجود اینکه ترافیک زیاد است، اما زود تمام می‌شود که دلیل این تفاوت حجم مصرفی اینترنت داخلی با اینترنت بین‌الملل است.

وی با تاکید به اینکه بیشترین حجم مصرفی اینترنت مشترکین از ترافیک بین‌الملل است، افزود: حجم اینترنتی که در زمان خرید سرویس به کاربران اعلام می‌شود همان ترافیک بین‌الملل است و به ازای هر گیگابایت ترافیک بین‌الملل امکان استفاده از چهار گیگابایت ترافیک داخلی میسر است.

مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه همدان با بیان اینکه محاسبه حجم ترافیک بر اساس مجموع ارسال و دریافت است، خاطرنشان کرد: در صورت اتمام ترافیک مشترکین، اینترنت آن‌ها قطع نمی‌شود بلکه سرعت آن‌ها به ۱۲۸ کیلوبیت تغییر می‌کند و در صورت خرید بسته توسط مشتری سرعت به وضعیت اولیه بر می‌گردد.

وی در پایان گفت: هم‌استانی‌ها بدون مراجعه فیزیکی و تماس با ۲۰۲۰ می‌توانند سرویس‌های اینترنت مخابرات را خریداری کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار