استاندار خوزستان خبر داد:
استاندار خوزستان گفت: اجرای لایروبی کانال های زهکش حمیدیه و هویزه از محل اعتباراتی که در اختیار سازمان آب و برق خوزستان قرار داده شده، تا پایان سال جاری انجام می شود.
کد خبر: ۵۹۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 27 April 2018

غلامرضا شریعتی ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی و اصلاح شبکه توزیع آب بخشی از شهرستان حمیدیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته آبرسانی به شهرستان حمیدیه از طرق طرح آبرسانی غدیر محقق شد و آب شرب این شهرستان وضعیت بهتری پیدا کرد. در حال حاضر نیز اجرای طرح اصلاح شبکه آب در نقاطی که سیستم آبرسانی فرسوده است، آغاز شده است.

شریعتی با بیان اینکه این طرح ها از امسال آغاز و تا سال ۹۹ به پایان خواهد رسید، افزود: فاز نخست این طرح به طول ۶ کیلومتر امسال آغاز و سعی خواهیم کرد طی سه سال اصلاح فرسودگی شبکه آبرسانی به شهرستان حمیدیه نهایی شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد آبرسانی از کانال غدیر از رودخانه دز انجام شود، اظهار کرد: قول می دهم برای بهبود خدمات شهری در حمیدیه اعتبارات خوبی به شهرداری این شهر داده شود تا این اعتبارات در حوزه زیباسازی، آسفالت و خدمات شهری هزینه شوند و شاهد رضایت مندی مردم این شهر باشیم.

وی در خصوص آب تأمین آب کشاورزی نیز بیان کرد: ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار در اختصار سازمان آب و برق استان داده شده که قرار است که در این زمینه اقداماتی را انجام دهند. سازمان آب و برق خوزستان موظف شده از محل این اعتبار، کانال آبیاری را وصل کرده تا دغدغه کشاورزان رفع شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: اجرای لایروبی کانال های زهکش که سال های زیادی است لایروبی نشده اند از محل این اعتبار در دستور کار قرار گرفته است تا شاهد رضایتمندی کشاورزان در استان به ویژه در شهرهای حمیدیه، هویزه و سوسنگرد باشیم و از بابت این امر شاهد آسیب رسانی به کشت محصولات کشاورزان از محل زهاب ها نباشیم.

شریعتی گفت: مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان قول داد ۷۰ درصد این اعتبار تا آبان ماه سال جاری و مابقی تا پایان سال برای لایروبی زهکش ها هزینه و این کار به پایان رسد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار