استاندار مرکزی:
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی گفت: تامین زیر ساخت های لازم در شهرک ها و نواحی صنعتی استان برای جذب سرمایه گذاران ضروری است.
کد خبر: ۵۶۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ 15 February 2018

به گزارش تابناک مرکزی، آقازاده استاندار مرکزی در نشست کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: تامین زیرساخت هایی از قبیل برق، آب، گاز، تلفن، جاده های دسترسی و دکل های تلفن همراه، در حوزه جذب سرمایه گذاری امری ضروری است.

استاندار مرکزی اظهار کرد:: شهرک ها و نواحی صنعتی که امکان دسترسی به جاده های اصلی استان را دارند بیشتر مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته اند و شرکت شهرک های صنعتی استان باید زمینه مشارکت با دستگاه های خدمات رسان را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

استاندار مرکزی بیان کرد: توسعه فراگیر استان مرکزی و کشور در گرو فعالیت های هدفمند اقتصادی و صنعتی است که برای تحقق این مهم، باید به جذب سرمایه گذار و تولید رقابتی توجه ویژه داشت.

وی اضافه کرد: تثبیت رونق اقتصادی و بالندگی در استان مرکزی با تکیه بر ظرفیت و توانمندی های داخلی قابل تحقق است و در این راستا باید زیرساخت های صنعتی در همه نقاط استان فراهم شود.

آقازاده افزود: شهرک صنعتی مامونیه به واسطه نزدیکی به پایتخت مورد توجه سرمایه گذارن خارجی است اما کمبود برق مانع از حضور گسترده سرمایه گذاران در این منطقه شده است و شرکت برق منطقه ای باختر باید نسبت به حل این مشکل در اسرع وقت اقدام کند.

وی افزود: استانداری مرکزی به میزان 10 میلیارد ریال به صورت اوراق و شرکت شهرک های استان نیز مبلغ پنج میلیارد ریال به صورت نقدی به حساب شرکت برق منطقه باختر واریز می کند تا این شرکت بتواند به صورت موقت 30 مگاوات برق به شبکه شهرک صنعتی مامونیه وارد کند.

استاندار مرکزی معوقات برق منطقه ای باختر و شرکت توزیع برق استان مرکزی را یکی از مشکلات این 2 دستگاه خدمات رسان عنوان کرد و گفت: باید کارگروهی تخصصی برای دریافت مطالبات و معوقات حوزه برق استان تشکیل شود.

وی بیان کرد: اگرچه برخی از واحدهای تولیدی استان با کمبود منابع مالی و سرمایه در گردش روبرو هستند اما واحدهای تولیدی که شرایط مالی مناسبی دارند، نباید در پرداخت هزینه های خدماتی خود کوتاهی کنند.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز گفت: با تامین برق شهرک صنعتی مامونیه، ضریب نفوذ بسترهای خدماتی در شهرک های صنعتی استان مرکزی به مطلوبترین معیار لازم می رسد.

فرخی بیان کرد: هزینه های دستگاه های خدمات رسان از محل منابع فروش انرژی تامین می شود و واحدهای تولیدی با پرداخت به موقع هزینه های خدماتی، به توسعه بیشتر کمک می کنند.

وی افزود: جذب سرمایه گذاران خارجی به خصوص در بخش صنعت، فصل جدانشدنی توسعه اقتصادی پایدار در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان نیز مطالبی را بیان کردند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار