استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان از متوقف نشدن صادرات کالا در مرزهای شلمچه و چذابه در ایام اربعین خبر داد.
کد خبر: ۵۱۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 27 October 2017
به گزارش مهر _ منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی در جریان بازدید از مرز شلمچه گفت: سال گذشته کار تجارت در شلمچه به دلیل هم مسیر بودن محل عبور زائران و کامیونهای حمل بار برای مدتی متوقف شد اما امسال به دلیل فراهم شدن امکانات دیگر مشکلی برای انجام صادرات و تردد زائران به طور همزمان نداریم. 

وی با بیان اینکه در زمان حاضر هم فعالیت تجاری در دو مرز شلمچه و چذابه در حال انجام است، افزود: اگر هم در این باره مشکلی پیش آید از سمت ما نخواهد بود بلکه شاید عراقی ها آمادگی برای بحث تجارت نداشته باشند.  

شریعتی اظهار کرد: در زمان حاضر در شلمچه امکان انجام صادرات و تردد زائران به طور همزمان وجود دارد به هر حال امسال سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است و بایستی شرایط آن هم مهیا باشد. 

استاندار خوزستان تصریح کرد: البته ممکن است در زمان پیک عبور زائران در مرز چذابه برای آنکه مشکلی نباشد موافق توقف صادرات باشیم اما تاکنون مشکلی نبوده است. 

شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرایط از هر حیث در دو مرز شلمچه و چذابه برای پذیرایی از زائران اربعین مهیا است. 

وی افزود: پارسال به دلیل کمبود فضای پارکینگ در شلمچه بسیاری از زایران خودروهایشان را در هر گوشه ای که می توانستند رها کرده و رهسپار عراق می شدند اما امسال ۱۲۰ هکتار پارکینگ داریم. 

شریعتی اظهار کرد: در حال آماده سازی زیر ساختها برای سال آینده هستیم تا در دو مرز شلمچه و چذابه به یک نحو عمل شود، اگر طرف عراقی آماده باشد ما مشکلی برای تجارت و تردد زائران به طور همزمان نداریم و می توانیم آن را مدیریت کنیم البته این کار به شکل روانتر در شلمچه انجام می شود. 

وی تصریح کرد: در چذابه اقدام به چهار خطه کردن ۵۰ کیلومتر از جاده ها کردیم که هم اینک بخش زیادی از کار به اتمام رسیده و بخشی هم رو به اتمام است ضمن آنکه محل مواکب و فضای پایانه و سایر خدمات قابل ارائه به زائران حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه مهیا است. 

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص گله مندی زائران از دریافت عوارض خروجی در پایانه مسافری منطقه آزاد اروند گفت: برابر قانون هر کس که قصد خروج از مرزهای کشور را داشته باشد بایستی عوارض دهد، این عوارض به حساب خزانه کشور واریز می شود و نه به حساب منطقه آزاد اروند، این سازمان تنها مجری  کار است. 

به گفته شریعتی منطقه آزاد اروند تاکنون خدمات بسیاری را در منطقه شلمچه برای خدمات رسانی به زائران ارائه کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار