تابناک مرکزی: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: در ۵ ماهه نخست سال ۹۶ حدود ۱۸ هزار نفر از موزه های استان بازدید کرده اند
کد خبر: ۴۹۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 19 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سید محمد حسینی گفت: در ۵ ماهه نخست سال گذشته ۱۴۷۷۶ نفر از موزه های استان بازدید کرده اند که این میزان با افزایش بیست درصدی در سال ۹۶ به ۱۷۷۹۷ نفر رسیده است. همچنین تعدا ۲۰ بازدید کننده خارجی در ۵ ماهه نخست سال ۹۵ به ۵۹ نفر در سال ۹۶ رسیده که حاکی از افزایش ۱۹۵ درصدی این دست بازدیدکنندگان در سال جاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی افزود: موزه ها، قلب های تپنده هویت ساز و فرهنگ ساز جوامع هستند چراکه عینی ترین پل ارتباطی بین نسل امروز و آداب، آیین، زندگی و نگرش نیاکان آنها هستند از این رو نه تنها نباید به عنوان امری تفریحی دیده شوند بلکه میبایست ساز و کاری تعریف شود که جوانان و به خصوص دانش آموزان ارتباط تنگاتنگی با موزه های داشته باشند.

حسینی اظهار داشت: برنامه ریزی هایی صورت گرفته با اجرای برنامه های جنبی همچون بازارچه های صنایع دستی، اجرای نمایش ها و مراسم آئینی و ایجاد بازارچه های خیریه در حاشیه موزه ها، شهروندان را راغب به حضور در این اماکن با ارزش کنیم تا رگه های هویت ساز شهرها برای ساکنانش بازآفرینی شود زیرا معتقدیم هرگاه این رگه ها در ذهن شهروندان جاری شود، حس تعلق و همکاری بیشتری را در شهرها و بخصوص نگهداری از اماکن تاریخی و فرهنگی خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در پایان گفت: امیدواریم با برنامه ریزی هایی که در خصوص موزه ها و تجهیز آنها در نظر داریم بتوانیم تا انتهای سال رکورد جدیدی در آمار بازدیدکنندگان از موزه های استان را ثبت کنیم که این مهم قطعا به تعامل بهتر شهروندان با حوزه کاری سازمان ختم خواهد شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار