امام جمعه موقت خاش سیستان و بلوچستان گفت: تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران اسلامی ناشی از تفکرات افراط گرایانه و جنایت طلبانه سران این کشور است.
کد خبر: ۴۶۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴ 28 July 2017

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه خاش اظهار داشت: آمریکا در مسیر تجاوز به حقوق ملتها از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیست.
وی با اشاره به جایگاه نماز جمعه افزود: نماز جمعه نمادی از همدلی، اتحاد، وحدت و اخوت اسلامی بوده و جایگاه آن در جامعه با شکوه و متعالی است.
وی بیان کرد: سنگر نماز جمعه عاملی مهم برای تجمع اقشار مختلف جامعه اسلامی است که در مکانی معین و مقدس گرد هم جمع می شوند.
وی اهمیت کمک به حفظ سلامتی و نجات انسانها را متذکر شد و گفت: اهدای خون اهدای زندگی است لذا توصیه می شود این امر مهم در جامعه مورد توجه همگان قرار گیرد.
حجت الاسلام نوری ضرورت توجه به فراگیری آموزشهای فنی و مهارتی را در جامعه یادآور شد و تاکید کرد: ایجاد شغل و رونق دادن به مبحث تولید سبب ارتقای شاخص های خدمات می شود.
امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: نماز جمعه حج مساکین، نیازمندان و عید مؤمنان خداوند است.
مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: یکپارچگی و عظمت امت اسلامی زمانی در دنیا محقق می شود که ملتها در مقابل ظلم مستکبران با هم وحدت داشته باشند.
امام جمعه مسجد جامع الخلیل شهرستان خاش نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته با محکوم کردن حرکت اخیر صهیونیستها در بستن مسجد الاقصی بیان کرد: این اقدام یک تحقیر بزرگ برای امت اسلام به شمار می رود که رژیم اشغالگر قدس پا را فراتر گذاشته و مسلمانان را از عبادت خداوند باز می دارد.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی اظهار داشت: ضعف، سستی و ترس از مرگ مسلمانان سبب غلبه دشمنان می شود لذا انتظار می رود امت اسلامی به کثرت خود مغرور نشوند و با اتحاد، همدلی و تقویت ایمان بر دشمنان چیره شوند.
وی اهمیت دادن به تحصیل و فراگیری علم دین را متذکر شد و گفت: از علما، دانشگاهیان، فرهنگیان، خانواده ها، کسبه، بازاریان، افراد خیر و سرمایه گذار درخواست می شود با عملکرد خود دین را در جامعه ترویج دهند.
وی بیان کرد: اگر علم، دانش و فرهنگ در جامعه نهادینه شود مشکلات و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.
امام جمعه موقت مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش نیز در خطبه های این هفته گفت: هر چیزی که در این دنیا برای انسان مقدر شده از طرف خداوند است و کسی نمی تواند آن را تغیر دهد.
مولوی راشد شهنوازی اظهار داشت: صله رحم با خویشاوندان دور و نزدیک، توبه، دعا و استغفار برای بهتر زندگی کردن و زیاد شدن رزق و روزی موثر است.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار