تابناک مرکزی: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: کمیته تخصصی با حضور نمایندگان اداره کل راه شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، سازمان برنامه و بودجه و استانداری مرکزی برای رسیدگی به مشکلات مهندسان مجری تشکیل می شود.
کد خبر: ۴۶۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 22 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، عزیز فیلی روز شنبه در نشست شورای فنی استان مرکزی در محل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری این استان، افزود: مسئولان دستگاه های ذیربط باید نسبت به جمع آوری بانک اطلاعاتی از ساختمان های فرسوده و نامطمئن اقدام کنند و این مهم نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی ادامه داد: حادثه ساختمان پلاسکو خسارت های جانی و مالی زیادی را همراه داشت در صورتی که نظارت های گسترده و اعمال صحیح قانون می توانست از بروز فاجعه پیشگیری کند.

وی بیان کرد: شهرداری های استان مرکزی وظیفه دارند نسبت به شناسایی بناهای اداری و عمومی نقاط مختلف از جمله بیمارستان ها، مدارس، مهدهای کودک و نهادهای دولتی اقدام و مسئولان را مکلف به بازسازی و بهسازی بناهای خود کنند.

فیلی تاکید کرد: همچنین تا قبل از بازسازی و بهسازی بناهای فرسوده شهرداری ها باید با نصب تابلو و بنر نسبت به آشکارسازی بناهای حادثه خیز اقدام کنند.

وی در خصوص ساماندهی مهندسان مجری ساختمان در استان مرکزی نیز گفت: شیوه نامه رسیدگی به امور این قشر تهیه و پس از تایید استاندار مرکزی به وزیر راه شهرسازی ارسال شد و این وزارتخانه نیز باید شیوه نامه های سراسر کشور را دریافت و یک شیوه نامه کلی را برای رعایت همه الزامات قانونی به سازمان های نظام مهندسی و اداره کل راه شهرسازی استان ها ارائه کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: سال گذشته بر اساس حکم دیوان عدالت اداری به شهرداری ها ابلاغ شد که در زمان صدور پروانه ساختمان الزامی بر حضور مجریان نیست اما در زمان اجرا بر اساس نیاز ساختمان که به تایید نظام مهندسی می رسد، شهرداری مکلف است که نام مجری ذی صلاح را در پروانه ساخت قید کند.

وی اضافه کرد: تا ابلاغ شیوه نامه کلی از سوی وزارت راه و شهرسازی یک کمیته تخصصی با حضور نمایندگان اداره کل راه شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، سازمان برنامه و بودجه و استانداری مرکزی برای رسیدگی به مشکلات مهندسان مجری تشکیل می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار