تابناک مرکزی: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی گزارشی از عملکرد تولیدات فرش مددجویان این نهاد را در سه ماه نخست امسال اعلام کرد.
کد خبر: ۴۶۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 22 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ مجید مشهدی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با بیان اینکه خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار مددجویان از مهم ترین اولویت های کمیته امداد است گفت: هنر فرش‌بافی بیانگر ارزش‌ها و هنر ایرانیان از گذشته است و می تواند به عنوان یک شغل مناسب در خودکفایی خانواده های تحت حمایت موثر باشد.

وی افزود: طی سه ماهه نخست سال جاری 439 متر مربع فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی بافته و با فروش این تعداد فرش بیش از  سه میلیارد و 508 میلیون ریال عاید خانواده های تحت حمایت شد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در جهت توانمندسازی مددجویان با ایجاد فرهنگ کار، تلاش و خودباوری و با اقدامی حمایت گونه زمینه عرضه محصولات تولیدی مددجویی را از طریق فروشگاه های عرضه محصولات خودکفایی فراهم کرده است ، مطرح کرد: هم اکنون ۲۳ درصد تولیدات فرش استان توسط مددجویان تحت حمایت بافته می شود که بیشترآن توسط زنان سرپرست خانوار بافته شده است.

وی افزود: بهره مند ساختن قالی بافان از مزایای بیمه تامین اجتماعی ، بر گزاری دوره های به بافی فرش در جهت ارتقاء کیفیت تولیدات ، نظارت بر حسن اجرای بافت فرش دست بافت و بازار یابی برای فروش محصولات از جمله حمایت هایی هستند که توسط کمیته امداد برای بافندگان فرش دست بافت انجام می شود.

مشهدی در پایان گفت: استعداد سنجی ، آموزش مهارت های شخصی زندگی ، ایجاد طرح ، نظارت فنی و پشتیبانی فکری در حین و بعد اجرای طرح و بازاریابی محصولات از اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار