با توجه به انتقاداتی که به عماکرد دولت نهم و دهم وجود دارد اما در عرصه مدیریتی افراد جوان و تازه ای را وارد عرصه مدیریتی کرد. در دولت روحانی هم باید در عرصه مدیریتی تغییرات اساسی ایجاد شود.
کد خبر: ۴۵۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 01 July 2017
به گزارش تابناک : امیررضا واعظ آشتیانی، تحلیلگر اصولگرا، در مورد تغییر کابینه دولت روحانی و اینکه وی باید به وعده های انتخاباتی خود عمل کند، اظهار داشت: بزرگترین خدمتی که آقای روحانی می تواند برای مردم انجام دهد این است که حلقه مدیریتی پیوسته و زنجیروار گذشته را باز کند، در حقیقت این حلقه مدیریتی در این دولت تا حدودی بسته بوده است و باید این زنجیر قبیله گرایی و گروه بازی در کابینه جدید پاره شود.
 
با توجه به انتقاداتی که به عماکرد دولت نهم و دهم وجود دارد اما در عرصه مدیریتی افراد جوان و تازه ای را وارد عرصه مدیریتی کرد. در دولت روحانی هم باید در عرصه مدیریتی تغییرات اساسی ایجاد شود.
 
 
وی تصریح کرد: وارد شدن افراد جوان به عرصه مدیریتی کشور می تواند تاثیر گذار باشد، چراکه این مدیران جدید می توانند در زیر مجموعه خود از مدیران کارآمد و خوش فکر استفاده کنند و حلقه مدیریتی را باز کند در غیر این صورت با مدیران فعلی تولید و پیشرفت در کشور بسته می ماند.
 
 
واعظ آشتیانی تاکید کرد: روحانی با توجه به وعده های انتخاباتی خود باید نیروهای جدید و متخصص وارد کند که از شایستگی، تعهد و تدبیر برخوردار باشند. این نیروها قطعا خواهند توانست آینده کشور را تغییر دهند و نگاه نو و خلاقانه داشته باشند. آقای روحانی باید نگاهی به دهه 60 بیندازد اینکه در آن دوره باتوچه به بحران وضع موجود اما جوانان کشور با پویایی خود تمام اوضاع را به نحوه احسن مدیریت می کردند.
 
 
این کارشناس مسایل سیاسی در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه اکثریت مجلس شورای اسلامی را اصلاح طلبان تشکیل میدهند، و روحانی می تواند کابینه مورد علاقه‌اش را بچیند، گفت: برخی از وزرای روحانی نیز در مجلس قبلی نیز رای اعتماد گرفتند اما در حال حاضر روحانی با مجلس همسوی خود بهانه ای نداشته و باید وزرای کارآمد را معرفی نماید و تعهداتی را بپذیرد و از روحیه انقلابی گری برخوردار باشد.
 
 
وی به مصاحبه روحانی در آخرین نشست خبری خود در مورد ایجاد 790 هزار شغل در سال اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در آخرین نشست خبری خود در پاسخ به این سوال گفت که اگر پول بیاید و اگر سرمایه گذاری ایجاد شود ما می توانیم 790 هزار شغل ایجاد کنیم که اگر ایشان در مناظرات همین اگر و اماها را میگفتند، قطعا مناظره ها نتیجه را تغییر میداد، چرا اکه این وظایف خود آقای روحانی است.
 
 
واعظ آشتیانی به کارآمدی وزیر اشاره کرد و گفت: کارآمدی یک وزیر یک بحث است و نگاه کلان نسبت به تولید و صنعت در کشور یک بحث مجزا است، تا زمانیکه نگاه کلان کشور که همان دولت است نسبت به صنعت و تولید کشور وجود داشته باشد می توان مدیرانی را انتخاب کرد که چنین دیدگاهی نسبت به کشور دارند و مهره ای به اسم وزیر که اثرگذار باشد.
 
 
وی تاکید کرد: دولت باید مدیرانی را منصوب کند که اعتقاد به برنامه بیست ساله و پنج ساله کشور داشته باشند نه اینکه خود برنامه مستقل داشته باشند، متاسفانه اشکال امروز جامعه ما این است که هر وزیری برای خودش برنامه ریزی کرده و توجهی به برنامه آینده کشور ندارد و سلیقه ای عمل می کند و تا زمانیکه این روند ادامه پیدا کند، وضع بهتر نخواهد شد.
 
 
واعظ آشتیانی خاطرنشان کرد: برخی از مدیران سالهاست که به مجلس و رئیس جمهور برنامه خود را ارائه میدهند که این سیتم نادرستی در پارلمان کشور است، اعتقاد به اینکه جمهوری اسلامی ایران برنامه5 ساله و20 ساله دارد و باید در همان مسیر گام برداشت دارد موجب تسریع کارها خواهد شد. وزیر باید راهکارهای خود را برای عملیاتی شدن و رسیدن به این برنامه چند ساله ارائه دهد لذا افرادی که از سوی دولت در کابینه انتخاب میشوند باید توانایی اجرایی کردن برنامه ها را داشته باشند.
 




منبع : الف 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :