امام جمعه لنده : ابعاد و شخصیت وجودی حضرت امام متعلق به ایران تنها نبوده بلکه اندیشه و منش امام می‌تواند به عنوان یک اندیشه جهانی در جامعه گسترش یابد و جهان اسلام را از مشکلات عدیده‌ی آن برهاند.
کد خبر: ۴۳۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 04 June 2017
امام جمعه لنده با اشاره به لزوم ترویج تفکر و اندیشه امام در جامعه گفت: اندیشه‌های انقلابی امام بوده که ایران اسلامی را به تحرک و پویایی واداشته و شهدا با عمل توانستند ولایتمداری را که رمز پیروزی بوده به اثبات برسانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در مراسم یادواره شهدای روستای مالشیخ و حومه با اشاره به سالروز ارتحال حضرت امام(ره) اظهار داشت: حضرت امام یک انسان به تمام معنا کامل بوده که ابعاد شخصیتی آن را نمی‌توان به سادگی درک کرد.

وی افزود: زمانی که آن پیر و مراد انقلاب و ملت از میان ما رخت بستند و به دیار باقی شتافتند تنها جسم ایشان از میان ملت به ملکوت رفته و اندیشه و راه و هدف و انقلاب و اسلامی که جهان را به شگفت درآورده بود در میان ما به یادگار ماند.

امام جمعه لنده تصریح کرد: ابعاد و شخصیت وجودی حضرت امام متعلق به ایران تنها نبوده بلکه اندیشه و منش امام می‌تواند به عنوان یک اندیشه جهانی در جامعه گسترش یابد و جهان اسلام را از مشکلات عدیده‌ی آن برهاند.

محمودی‌اصل با تأکید بر لزوم جهانی‌شدن ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) یادآور شد: نگاهی گذرا و اجمالی به زندگی و شخصیت حضرت امام(ره) می‌تواند بهترین الگو برای توسعه همه‌جانبه ایران اسلامی باشد چراکه راه و منش امام سراسر درس و عبرت و راهنمایی برای زندگی فردی و اجتماعی ما بوده و هست.

وی به جمله از همسر حضرت امام اشاره و خاطر نشان کرد: همسر حضرت امام گفته هیچگاه معصیتی از امام ندیده و یا آیت‌الله مظاهری می‌گوید مکروهی از امام ندیده، این به معنای آن مطلب بوده که حضرت امام یک انسان کامل بوده است.

امام جمعه لنده با اشاره به شعار سال ادامه داد: ساده‌زیستی و دوری از اشرافیگری همراه با درایت و سیاست و کیاست امام به حدی بوده که امام را به عنوان بهترین الگو در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... برای مسؤولان ما کرده که باید به نحو مطلوب از آن بهره‌برداری شود.

محمودی‌اصل گفت: بر اساس آیات و روایات هرکسی که محبت و عشق به اهل‌بیت(ع) را در دل بپروراند خداوند شیفتگی و عشق و علاقه به او را در دل همه مؤمنان و عامه مردم قرار می‌دهد؛ ملت ایران با عشق و علاقه و شیفتگی به امام در راه و هدف آن پیر و مراد خود از جان، مال، فرزند خود گذشتند تا امروز نام امام و یاد امام در جامعه زنده بماند.

وی در ادامه 14 خرداد را مصیبت عظمای ملت انقلابی خواند و افزود: انتخاب شایسته خبرگان رهبری مرهمی بر قلوب سوخته عاشقان روح‌الله بود.

امام جمعه لنده تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب شاخصه‌های امام را به ارث برده و در طول بیست و هشت سال زعامت و امامت، کشور را از حوادث و طوفان‌های متلاطم رهانید و با تدابیر حکیمانه نقشه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری با شکست رو به رو ساخته است.

محمودی‌اصل بر ضرورت ترویج فرهنگ و اندیشه امام و عدم جدایی آن از ملت و انقلاب و نظام اشاره و گفت: بر اساس تفکر و اندیشه امام حفظ نظام و انقلاب از اوجب واجبات بوده و باید از نفوذ دشمن در لایه‌های مختلف آن جلوگیری کرد.

وی به تلاش دشمن برای نفوذ در لایه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و ... اشاره کرد و افزود: حضرت امام خمینی(ره) تنها را مقابله با نفوذ دشمن و جلوگیری از آسیب به مملکت را پشتیبانی ولایت فقیه دانسته و در همه عرصه‌ها بر لزوم تبعیت از رهبری و ولایت فقیه تأکید فرمودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده تفکر و اندیشه امام را انقلابی خواند و تصریح کرد: هر جا انقلابی حرکت کردیم دستاوردها و پیشرفت‌هایی داشته‌ایم ولی اگر در جایی شاهد عقب‌ماندگی بودیم نتیجه کوتاه‌بینی برخی مسؤولان بوده است.

محمودی‌اصل به وصیت‌نامه شهدا اشاره و افزود: کوتاهترین جمله و وصیت شهدا این بوده که نباید امام را تنها گذاشت بلکه برای حرکت رو به جلو باید طبق اندیشه امام و رهبری مرزبندی‌ها را پشت سر بگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار