جانشین بازرسی کل ناجا
تابناک مرکزی:جانشین بازرسی کل ناجا با تبیین نقش مشارکت همگانی در ایجاد امنیت پایدار در جامعه، رعايت حقوق شهروندي را راهبرد محوری پلیس در راستای ایجاد امنیت اجتماعی مسافران نوروزی دانست.
کد خبر: ۳۹۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱ 28 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سردار"حسین حسینی" در جلسه قرارگاه نوروزی امام علی(ع) پلیس استان مرکزی با تقدیراز تلاش های وافر و موثر کارکنان پلیس استان در برقراری امنیت شهروندان و مسافران نوروزی گفت: با توجه به اين که کارکنان پليس به صورت مستقيم با شهروندان ارتباط دارند، تردیدی نیست که همواره بايد ضمن حفظ اقتدار، اخلاق اسلامي و رعايت حقوق شهروندي را  نیز سرلوحه امور خود قرار دهند

این مقام ارشد انتظامی ناجا در ادامه به شاخصه‌هاي نظم و قانون و كاركرد آن در تحقق شعار سال "اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال" اشاره داشت و تصريح كرد: با نهادينه شدن نظم و قانون و ارتقاء مولفه هاي فرهنگ ديني و ارزشي در جامعه، بی تردید انسجام‌بخشي بيشتري در افزايش تولید ملی و ایجاد اشتغال فراگیر آشکار خواهد شد؛ به گونه ای كه مي‌توان بازتاب آن را در آينه عمل و در تمامي عرصه‌ها و از جمله عرصه اقتصاد مقاومتی به خوبي مشاهده كرد.

وی ادامه داد: برقراري نظم و امنيت از جمله وظايف ذاتی پليس است و اين امر در صورتي محقق مي‌شود كه پليس به عنوان برقرار كننده نظم و امنيت ، همواره خود از يك نظم و انضباط معنوي و ظاهري برخوردار باشد.

جانشین بازرسی کل ناجا یاد آور شد: رفتار مؤدبانه وصحيح با ارباب‌ رجوع، نقش مهمي در راستای رضايت مردم از مجموعه ناجا داشته و ماموران پلیس باید به گونه اي با مردم رفتار کنند که خود انتظار دارند به عنوان  یک شهروند، همان گونه با آنان رفتار شود.

وي بازديد از يگان هاي انتظامي در کشور را با هدف بررسي نحوه عملکرد پلیس در برقراري نظم و امنيت، خدمت رساني و جلب رضايت ارباب رجوع و احصاء مشکلات موجود و حل آنها حائز اهميت دانست و يادآور شد: واحدها و مراکز انتظامي استان مرکزی به تناسب امکانات موجود، تلاش قابل ملاحظه و اقدامات ارزشمندي را در جهت تامين امنيت استان داشته اند و توانسته اند با تعامل فراگیر با مسافران نوروزی امنیت آنان را به شیوه ای مطلوب در زمان اقامت در نقاط مختلف استان به خوبی  تأمین کنند.

وی خاطر نشان کرد: برخورد پيشگيرانه از سرقت ها، مواد مخدر و كاهش تصادفات همواره باید سرلوحه اقدامات انتظامي قرار گرفته و با جديّت و قاطعيّت تمام دنبال شود، زيرا ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، مشارکت حداکثری آنان با پلیس را در ماموریت های گوناگون به ارمغان خواهد آورد.

حسینی رعايت حقوق شهروندي را راهبرد محوری پلیس در راستای ایجاد امنیت اجتماعی شهروندان دانست و یاداور شد: افتخار پلیس این است كه  همواره خدمت گذار مردم بوده و بی تردید اين خدمت گذاري باید همیشه ایّام، با رعايت حق و حقوق آنان همراه باشد.

وي  با اشاره به رفع برخي از آسيب ها و ناهنجاري ها از سوی پلیس با همكاري و تعامل فراگیر با سایر دستگاه های اجرایی و نیز نهادینه سازی فریضه دینی امر به معروف و نهي از منكر در فرهنگ عمومی تصريح كرد: تردیدی نیست که انسان ها در همه شرايط نيازمند امر به معروف و نهي از منكر هستند؛ زیرا با توجه به طبيعت خود ممکن الخطا بوده و همواره به تذکر و يادآوري نیاز دارند.

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اين كه خدمت رساني ارزنده و مطلوب از اصلي ترين مولفه هاي ناجا در سطح جامعه به شمار مي رود بيان داشت: اقدامات اجرايي و همه جانبه پليس در تمام ساعات شبانه روز، با بكارگيري همه امكانات و نيروها بيانگر خدمت صادقانه و بي منت به آحاد مردم مي باشد و پليس همواره تلاش مي كند بستري امن و آرام براي هموطنان عزيز در طول ايام نوروز ايجاد كند.

حسینی به موقعيت جغرافيايي استان مركزي در تردد جاده اي نيز اشاره داشت و گفت: استان مركزي به عنوان يكي از مهم ترين شاهراههاي مواصلاتي به ويژه در ايام نوروز، شاهد حجم تردد بالاي وسايل نقليه است كه برنامه ريزي براي كاهش تخلفات و كشته شدگان ناشي از سوانح رانندگي از ضروريات بسيار مهم در اين استان است.

جانشین بازرسی کل ناجا در پایان بر بهره گیری پلیس از بسترهای آموزشی هدفمند در تبیین حقوق شهروندی و در سطوح مختلف جامعه اشاره و تاکید کرد: همواره توجّه به راهبردهای آموزشی از سوی پلیس، در نهادینه سازی آرمان های مطلوب افراد جامعه و همچنین ارتقاء امنیت اجتماعی روزافزون شهروندان، سودمند و زمینه ساز پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار