با حکم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:
مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست و معاون برنامه‌ریزی استاندار قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ 25 May 2015
به گزارش تابناک قم، در این مراسم که پیش از ظهر امروز در اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم برگزار شد، از تلاش‌ها و زحمات محمودعلی رکنی مدیرکل سابق  تجلیل به‌ عمل آمد و با حکم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، سید‌رحمان دانیالی به‌ عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم معرفی شد.

سید محمد مجابی معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور،  در این مراسم با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست قم در دو حوزه استانی و ملی تکالیف حساس و مهمی برعهده دارد، خاطرنشان کرد: استان قم به لحاظ جمعیتی و وسعت جغرافیایی از پرتراکم ترین استانهای کشور بوده و دارای تجمع صنایع و تنوع زیستی گوناگون است. 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست در آیات و روایات اسلامی، وظیفه و تکلیف دینی و شرعی مسلمانان برای حفظ و حراست از محیط زیست را مورد توجه قرار داد و گفت: علما و مراجع تقلید و حوزه های علمیه در خصوص اخلاق و فتاوای محیط زیست بیانات روشنی داشته اند و بدون تردید این مواضع و سخنان در جامعه بسیار فرهنگ ساز و تاثیرگذار خواهد بود. 

مجابی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: محیط زیست مساله پرفراز و نشیبی است که متاسفانه تا هنگامی که آسیبی به آن وارد نشود، اهمیت و جایگاه آن مشخص نمی شود. 

وی با بیان اینکه محیط زیست با دو حوزه امنیت جامعه و سلامت انسان در ارتباط است، اظهار داشت: ایجاد بحران های زیست محیطی، تدریجی و زمان بر است، اما هنگامی که این بحران ها بوجود بیاید، جبران خسارات وارده به محیط زیست بسیار سخت و سنگین است. 

معاون پشتیبانی و حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه ها و اقدامات گسترده ای که در سطح جهان برای حفظ و حراست از محیط زیست انجام شده است، وضعیت محیط زیست کشورمان را مورد توجه قرار داد و گفت: بوجود آمدن بحران های متعدد زیست محیطی در سالهای گذشته نشان می دهد که محیط زیست ایران در شرایط خوبی قرار ندارد. 

مجابی با اشاره به برخی آسیب ها و موانع در حوزه محیط زیست، سیاستگذاری روشن و مشخص و همه جانبه برای حفظ و حراست از محیط زیست را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه در کشورمان رویکرد سیستمی و سیاست های بلندمدت در این جهت وجود ندارد و در همه زمینه ها، نگاه به مسائل بخشی و یک سونگر است. 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب شخصا در حوزه محیط زیست با جدیت ورود کرده اند، اظهار داشت: بر اساس منویات معظم له، سیاست های کلی نظام در زمینه محیط زیست در حال تدوین و بررسی است که پس از تایید، ابلاغ خواهد شد. 

وی از تبیین یک بند مختص محیط زیست برای نخستین بار در سیاست های برنامه پنج ساله خبر داد و گفت: دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهوری محترم نگاه دقیق و کارشناسانه ای به محیط زیست کشورمان داشته و بر ضرورت ایجاد نگاه سیستمی و مشارکت همه دستگاههای اجرایی در این راستا تاکید دارد. 

رکنی مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان قم در این آیین گزارشی از اقدامات این اداره کل طی 42 ماه خدمت در این استان ارایه کرد و گفت: در این مدت برنامه ریزی های جامع و گسترده ای برای ارتقاء جایگاه محیط زیست و مدیریت اصولی و هوشمندانه در این حوزه خطیر و حساس به انجام رسیده است. 

دانیالی مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این آیین بر ضرورت همکاری و مشارکت جدی همه دستگاههای اجرایی برای تحقق اهداف زیست محیطی استان تاکید کرد و گفت: بیانات و توصیه های حکیمانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب در حوزه محیط زیست و در اولویت قرار دادن این مساله در دولت فرهیخته تدبیر و امید، امیدواری برای انجام اقدامات مثبت و موثر در جهت حفظ و حراست از محیط زیست را در کشور بوجود آورده است. 

وی با بیان اینکه محیط زیست مانعی برای توسعه و پیشرفت نبوده و ما به دنبال تحقق توسعه پایدار و استقرار صنایع بدون آلایندگی و اثرات سوء زیست محیطی هستیم، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مشارکت مراکز علمی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی و استفاده از تجارب همه کارشناسان و صاحبنظران در این حوزه بتوانیم با برنامه ریزی روشن و مشخص در راستای اهداف سازمانی قدم برداریم. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار