میترا جمشیدی در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد روانشناسی خانواده بابیان اینکه غفلت از فرزندان، وجود الگوهای نامناسب در خانواده از عومل مخاطره آمیز محیطی در کشاندن فرد به سمت مصرف مواد مخدر است.
کد خبر: ۳۹۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵ 09 March 2017

میترا جمشیدی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت:  وجود دوستان آلوده به مواد، عدم حمایت، شیوع خشونت و اعمال خلاف  در محل سکونت نیز دراین زمینه موثر هستند.

وی  ادامه داد :  علایم  روان شناختی مانند تغییرات رفتاری، پرخاشگری، افسردگی، بی تفاوتی، توهم، کاهش سطح هوشیاری و در خواست بی دلیل و مکرر بیش از حد برای تجویز داروهای آرام بخش و مسکن  در افراد معتاد به چشم می خورد.ا

کارشناس ارشد خانواده با اشاره به خواست مکرر پول به عنوان قرض از دیگر نشانه های غیرمستقیم برای شناسایی افراد در معرض اعتیاد به مواد مخدر است، گفت: افراد در معرض اعتیاد دارای علایم جسمی مانند یبوست مزمن، تپش قلب، عفونت های پوستی و.... هستند.

جمشیدی با بیان اینکه  کمک برای نجات معتادان  آگر چه نصیحت، صحبت کردن از مضرات اعتیاد و منابع ترک اعتیاد، امید دادن به امکام ترک اعتیاد و منافع آن از ادامه اعتیاد، مساله حل نمی شود، افزود:  اما با این مقدمات باید وارد میدان کمک به معتادان شد.

کارشناس ارشد روانشناسی خانواده گفت:  استفاده از مشاوره، روانپزشکان و متخصصین علوم رفتاری و شاید در نهایت با اعمال محدودیت های خاص به نجات معتادان پرداخت. 

وی با اشاره به ایجاد حالت تحمل در این افراد، تشریح کرد:  بدبن معناست که مصرف کننده مواد برای رسیدن به سطح رضایت قبلی ناچار است مقدار بیشتری مواد مصرف کند.

جمشیدی گفت: اگر فرد در معرض اعتیاد مواد مصرف نکند نشانه های جسمی - روانی ترک  مانند اضطراب، بی خوابی، دردهای عضلانی، اسهال و استفراغ  در بیمار ظاهر می شود.
وی با بیان اینکه در تمایل بعدی بیمار برای مصرف مجدد مواد ، خاطر نشان کرد: این افراد برای تامین هزینه و دسترسی به مواد مورد نظر به سواستفاده از سرمایه دیگران اقدام می کنند.

جمشیدی کناره گیری از مشارکت در فعالیت های اجتماعی و انجام وظایف حانوادگی، شغلی و...را ازپیدایش  تغییرات روانی- رفتاری در معتادان دانست و عنوان کرد:  اگر بیمار با اطلاع از عوارض جسمی- روانی بخواهد از مصرف موا دوری کند کاملا ناتوان است.

او در خاتمه  متذکر شد: مصرف دارو در این افراد برای ترک مواد  باید منطقی باشد چراکه دارو سلاح دولبه است از سویی می توان برای درمان به کار، برد و از سویی دیگر با تجویز غیرمنطقی بدن و سلامت آنان را تهدید کند.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار