تابناک مرکزی: جانشين فرماندهي انتظامي استان در كميسيون تحول پليس راه و راهور با تاکيد بر برخورد قاطع پليس با تخلفات حادثه ساز،آموزش و مشارکت همگاني را محوري ترين راهبرد ارتقاء فرهنگ ترافيکي جامعه شهري دانست.
کد خبر: ۳۷۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱ 01 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "يوسف سپهوند" در كميسيون تحول راه و راهور فرماندهي انتظامي استان مركزي بيان داشت: ‌همزمان با ايجاد تغييرات و تحولات گسترده در عرصه هاي مختلف زندگي، پليس نيزسعي داشته تا برنامه ها و فعاليت هاي خود را در تمامي حوزه ها و به ويژه در حوزه امنيت و ساماندهي ترافيكي با اين تغييرات هماهنگ كند.

وي با اشاره به نگاه پليس در برنامه ريزي پيشگيرانه در حوزه مسائل جتماعي ادامه داد: افزايش نقش ومشاركت مردم درعرصه هاي مختلف اجتماعي و به ويژه در حوزه فرهنگ ترافيك موجب شده است كه پليس براي برقراري مطلوب نظم و امنيت، توجه خود را بيش از پيش به حوزه پيشگيري اجتماعي معطوف كرده و در اين حوزه نيز برنامه ريزي داشته باشد.

جانشين فرماندهي انتظامي استان مرکزي آموزش و مشارکت همگاني را محوري ترين راهبرد ارتقاء فرهنگ ترافيکي جامعه شهري دانست و اظهار داشت: ترديدي نيست که سازمان هايي چون آموزش و پرورش، در زمينه فرهنگ سازي هدفمند، شهرداري هاي در بستر مهندسي ترافيك و نيز اورژانس و هلال احمر در بحث كمك رساني فوري، در اجراي ماموريت هاي پليس راه و راهور، همواره از جايگاه ويژه اي برخوردار هستند.

سرهنگ سپهوند در ادامه نگاه تحليلي و كارشناسي در حوزه تصادفات را مورد تبيين قرار داد و گفت: برنامه ريزي ها در راستاي كاهش تصادفات همواره بايد بر اساس شناسايي نقاط حادثه خيز، نوع وسايل نقليه، زمان تصادفات و تمامي مولفه هاي دخيل در وقوع تصادفات صورت بگيرد و توسط نهادهاي اجرايي مرتبط در سطح جاده هاي درون و برون شهري، زيرساخت‌ هاي لازم ترافيکي در راستاي پيشگيري از تخلفات فراهم شود.

اين مقام مسئول خاطر نشان کرد: عامل انساني، جاده اي و خودرويي ، از جمله علل اصلي وقوع تصادفات رانندگي مي باشد که لازم است توسط نهادهاي اجرايي مرتبط در سطح جاده هاي درون و برون شهري، زيرساخت‌ هاي لازم ايمني در راستاي پيشگيري از تخلفات مذکور، هرچه سريعتر فراهم شود.

وي با اشاره به نقش تاثير گذار استاندارد سازي و تعالي رفتار کارکنان در پيشبرد ماموريت ها، گفت: همواره بايد با مديريت صحيح و هدفمند در راستاي ارتقاء فرهنگ ترافيکي شهروندان و كاهش تصادفات اقدام كرد.

سرهنگ سپهوند بر استفاده از ظرفيت هاي آموزشي صدا و سيما و ساير رسانه هاي عمومي در زمينه فرهنگ رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي تاكيد و بيان کرد: نگاه پليس در ارتقاء امنيت ترافيكي، بر پايه آموزش و توسعه فرهنگ عمومي بين آحاد جامعه برنامه ريزي مي شود ، ولي از آنجايي که هميشه ايام امنيت جاني و رواني شهروندان براي پليس از اهميت بسزايي برخوردار است، بي ترديد پليس قاطعانه با تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد داشت.

جانشين فرماندهي انتظامي استان مرکزي در پايان با قدرداني از زحمات شبانه روزي كاركنان پليس راه و راهنمايي و رانندگي در اجراي طرح هاي ترافيكي، اظهار داشت: گرچه بررسي آمارها نشان دهنده اين واقعيت است که خوشبختانه پليس راهنمايي و رانندگي به جايگاه واقعي خود از نظر علمي، فکري و ابزاري نزديک ‌تر شده است، امّا تا رسيدن به آرمان هاي پيش روي بايد اقدامات ويژه‌اي در سطوح مختلف تصادفات درون و برون شهري صورت گيرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار