رئیس امور پژوهش گاز استان گلستان:
رئیس امور پژوهش گاز استان گلستان گفت: پژوهش و تمرکز بر فرآیند مصرف گاز طبیعی گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۳۴۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 21 December 2016
رئیس امور پژوهش گاز استان گلستان گفت: پژوهش و تمرکز بر فرآیند مصرف گاز طبیعی گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حسان فرحناکی با بیان مطلب فوق گفت: امور پژوهش گاز گلستان بر مبنای رسالت سازمانی خود و تغییرات گسترده محیطی، همچنین تحقق مسئولیت اجتماعی هدف مقدس کاهش اتلاف انرژی را که در مباحث دینی نیز مورد توجه می باشد از طریق بازنگری در تعریف فاصله بین مصرف و استفاده در فرآیندی دانش محور در سرلوحه کارهای تحقیقاتی خود قرار داده است.
 
وی افزود: یافته های شرکت بیانگر این مفهوم کلی است که تدبیر در کاهش اتلاف از طریق تمرکز در نقطه مصرف در شرایط کنونی اهمیتی کمتر از توسعه فازهای پارس جنوبی ندارد.

و با توجه به این رویکرد امور پژوهش در راستای پوشش شرح وظایفی که دارد به عنوان مرکز ایده پردازی، نوآوری و فعالیت های خلاقانه مورد توجه قرار گرفته و نقش موتور پیش برنده استراتژی ذکر شده با هدف توسعه اقتصادی و کارآفرینی در سازمان را به عهده گرفته است.
 
رئیس امور پژوهش با بیان این که مسئولین و تصمیم گیران سازمان فرآیندهای زنجیره تأمین گاز طبیعی را می بایست سیستمی ببینند خاطرنشان کرد: فرآیند ،پالایش،انتقال و توزیع در کشور متولی داشته ولی متاسفانه فرآیند مصرف گاز طبیعی در کشور اندکی فراموش شده است.
 
به گفته فرحناکی ، شرکت ملی گاز ایران می بایست ضمن بازنگری در رویکرد خود، نسبت به ارایه مدلی کاربردی در حوزه مصرف با مکانیزمهای اجرایی مشخص اقدام نموده تا از سرمایه گذاریهای عظیم انجام شده بهینه ترین بهره داری صورت پذیرفته وبالاترین ارزش افزوده به اقتصاد ملی تقدیم گردد زیرا ، اتلاق کلمه (انرژی ) یا ماده سوختی به گاز طبیعی کم لطفی تاریخی به این عنصر ارزشمند تلقی شده و سوزاندن آن بدین روش مغایر آموخته های دینی ما در رفتار با مواهب الهی است.
 
وی آموزش مصرف ایمن و بهینه به دانش آموزان پیش دبستانی استان،تولید محتوا و انتشار کتاب کار انرژی مدارس پیش دبستانی آموزش و پرورش استان به تیراژ 112 هزار عدد ،بازبینی،تعمیر،اصلاح و ایمن سازی5000 عدد بخاری گاز سوز مدارس ابتدایی دولتی سطح استان با اولویت مناطق محروم و دریافت خدمات پژوهشی و آموزشی از مربیان پیش دبستانی آموزش و پرورش استان جهت آموزش کتاب کار انرژی جمعا 3500 نفر ساعت را از مهمترین اقدامات پژوهشی و آموزشی شرکت درارتقای فرهنگ مصرف ایمن و بهینه در بین دانش آموزان مدارس و خانواده های آنان اعلام کرد.
 
رئیس امور پژوهش گاز گلستان اظهار داشت: دو پروژه پژوهشی تحت عناوین ((بررسی اثربخشی و راهکارهای افزایش و تقویت فرهنگ عمومی در مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی مشترکین دولتی بر اساس مجموعه قوانین فصل پنجم قانون اصلاح الگوی مصرف)) و(( بررسی اثربخشی ، راهکارهای افزایش و تقویت فرهنگ عمومی در مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی مشترکین صنعتی منطبق با ماده 25 و 26 از فصل ششم قانون اصلاح الگوی مصرف در گاز گلستان )) تعریف شده است که پروژه اول در حال اجرا بوده و پروژه دوم به اتمام رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار