عضو شورای اسلامی شهر قزوین تأکید کرد
عضو شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم به‌کارگیری نیروهای توانمند در حسابرسی دقیق شهرداری قزوین تأکید کرد.
کد خبر: ۳۳۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 27 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه اشدری در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که ظهر امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد با اشاره به هفته بسیج اظهار داشت: این هفته فرصتی برای زنده نگه‌داشتن ارز‌ش‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی ادامه داد: همچنین هفته بسیج بهانه‌ای برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و امام خمینی(ره) است تا به این بهانه تمام آحاد جامعه با همدلی و همزبانی در آبادانی و پیشرفت تلاش کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به بیانات امام خمینی‌(ره) مبنی بر اینکه بسیج شجره طیبه و درخت تنومند و پرثمر انقلاب اسلامی است، مطرح کرد: آحاد جامعه باید تلاش کنند تا با روحیه بسیجی در برابر دشمنان ایستاده و دسیسه‌های آن‌ها را خنثی کنند.

اشدری با بیان اینکه مدیران باید با روحیه بسیجی مسؤولیت‌ها را بر عهده گرفته و در انجام وظایف خود به درستی کوشا باشند، تصریح کرد: با تحقق این مهم می‌توان بیشتر مشکلات آحاد جامعه را برطرف کرده و زندگی توأم با آرامش و آسایشی را برای آن‌ها فراهم کنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه 18 سال از عمر شوراهای اسلامی شهر قزوین می‌گذرد، عنوان کرد: در این مدت گام‌های اساسی بر نظارت اوضاع بودجه شهرداری قزوین برداشته شده اما هنوز نتوانسته‌ایم نتایج مثبتی در نظارت جدی بر اجرای سیاست‌های کلان شورا و عملکرد بودجه مصوب شهرداری به دست آوریم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین به‌کارگیری نیروهای توانمند در حسابرسی دقیق شهرداری قزوین را ضروری دانست و بیان کرد: در عملکرد برخی مدیران شهری نسبت به بودجه، اگر درصد خطاهای آن‌ها که غیرعمد است در نظر بگیریم، نباید از به‌کارگیری نیروهای کارآمد در حسابرسی این نهاد کوتاهی کنیم.

اشدری با اشاره به اینکه بیت‌المال حق‌الناس است، اضافه کرد: بودجه شهرداری قزوین از عوارض پرداختی شهروندان قزوینی حاصل شده به همین دلیل باید در بررسی و نظارت دقیق این بودجه گام‌های جدی‌تری برداریم.

این مسؤول مطرح کرد: حضور نیروهای دیوان محاسبات در حسابرسی بودجه شهرداری قزوین کمک به مسؤولان شورای اسلامی و شهرداری قزوین است و موجب رفع ابهامات و شفاف‌سازی عملکرد مدیران شهری می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، تشریح کرد: دیوان محاسبات برای بازرسی و نظارت دقیق باید با شجاعت و شهامت عمل کند و با نظارت موشکافانه تلاش در شفاف‌سازی عملکرد مدیران شهری داشته باشد.

اشدری با بیان اینکه باید مدیران توانمند و ارزشی در سمت‌های مدیریتی به کار گماشته شوند، بیان کرد: در برخی مواقع شورای اسلامی شهر قزوین طی نقل و انتقالات مدیران، بی‌خبر است و همچنین افراد بدون داشتن توانایی سمت‌های مدیریتی به آن‌ها واگذار می‌شود.

وی افزود: برخی مدیران بدون داشتن اهرم ارزشمند از کارکنان و بدون بانک اطلاعات نیروهای ارزشی و توانمند براساس دستخوش پاره‌ای از سیاست‌ها انتخاب می‌شوند که این وضعیت بر کاهش رضایتمندی شهروندان قزوینی از امکانات شهری را کاهش می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین به افرادی که به عنوان مشاور در شهرداری قزوین منتخب می‌شوند، یادآور شد: این افراد که نخبه نیستند بر مدیریت شهری آسیب می‌رساند و باری از مدیریت شهری بر نمی‌دارند و حتی از بیت‌المال به آن‌ها حقوق و پاداش هم داده می‌شود که این روند هم به صلاح نیست.

این مسؤول ادامه داد: مشاورانی که وجود آن‌ها تأثیری در روند مدیریت شهری ندارند و منجر به کاهش مشکلات شهری نمی‌شود نباید در جایگاه مشاور، از شهرداری قزوین حقوق دریافت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار