معاون وزیر آموزش و پرورش از اختصاص 360 میلیارد ریال اعتبار برای تامین تحهیزات و ارتقای هنرستان‌های کشور در امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۵ 30 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علی زرافشان در حاشیه افتتاح نمایشگاه دائمی توانمندی‌های هنرستان‌های سبزوار در گفت‌وگو با فارس در این شهرستان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم وزارت آموزش و پرورش همراه کردن نظام آموزشی با تولید است، اظهار داشت: براساس این سیاست جدید مهارت‌های دانش‌آموزان در حوزه آموزشی تبدیل به تولید و پس از آن وارد چرخه عرضه و فروش می‌شود که برگزاری این نمایشگاه‌ها در راستای کوتاه کردن این مسیر صورت می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز سیاست‌های جدیدی در حوزه اشتغال و کارآفرینی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: براساس این سیاست‌ها دانش‌آموزان باید طوری تربیت شوند تا آموخته‌های خودشان را به منصه ظهور بگذارند و در مسیر تولید گام بردارند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای ارتقای کیفی هنرستان‌های کشور اقدام به تقویت دانش‌آموزان در پایه‌های دوم و سوم متوسطه در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش کرده‌ایم، افزود: این طرح در راستای کیفیت بخشی سطح علمی دانش‌آموزان صورت گرفته که در نهایت منجر به عقد تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان فنی و حرفه‌ای شده است.

زرافشان با بیان اینکه با اجرای این سیاست‌ها شاهد افزایش 12 درصدی دانش‌آموزان محصل در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش‌ هستیم، یادآور شد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم دانش‌آموزان می‌توانند از مراکز آموزشی جهاد کشاورزی بهره‌برداری کنند و هماهنگی‌های خوبی نیز صورت گرفته تا آنان بتوانند از وام‌های بخش کشاورزی برای ایجاد اشتغال در این حوزه بهره‌مند شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی به صورت امریه در وزارت جهاد خدمت سربازی خود را طی می‌کنند، ادامه داد: این مسئله سبب تربیت نیروهایی متخصص و کارآمد برای توسعه بخش کشاورزی نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای نیز با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در زمینه توسعه فعالیت‌های بین بخشی این دو وزارتخانه صورت گرفته است، اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد تا گواهینامه‌های دانش‌آموزان ما در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش توسط این سازمان صادر شود که در بازار کار نیز دارای اعتبار بیشتری باشد.

زرافشان افزود: همچنین مراکز فنی و حرفه‌ای در اختیار هنرستان‌های ما قرار می‌گیرد تا دانش‌آموزان بتوانند از امکانات سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای افزایش دانش خود استفاده کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما برای ارتقای سطح تجهیزات و امکانات مورد نیاز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال را اختصاص دادیم، ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته این مبلغ در قانون بودجه به 360 میلیارد ریال افزایش یافته که امیدواریم دولت این اعتبار را به صورت 100 درصد به وزارت آموزش و پرورش اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 800 هزار نفر در مدارس فنی و حرفه‌ای کشور در حال تحصیل هستند، ادامه داد: بیش از 41 درصد از دانش‌آموزان کشور در پایه‌های دوم و سوم در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار