سرهنگ محمود امینی:
تابناک: معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تعداد غایبین بیش از هشت سال در سراسر کشور، بین یک میلیون و 200 هزار نفر تا یک میلیون و 500 هزار نفر هستند، گفت: تحصیلات حدود 80 درصد این افراد دیپلم و زیر دیپلم است.
کد خبر: ۲۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 27 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سرهنگ محمود امینی امروز (دوشنبه)‌ در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات قانون جدید نظام وظیفه پرداخت و با بیان اینکه بحث خرید خدمت از جمله موضوعات مهمی بود که در نظام وظیفه کل کشور مطرح شده، اظهار کرد: آیین نامه طرح خرید خدمت سربازی در پایان سال 93 در بودجه سال 94 تصویب و ابلاغ شد.

وی افزود: یک سری افراد در سال گذشته برای این طرح پیش ثبت‌نام کرده‌اند که اطلاعات تکمیلی برای این افراد از طریق پیامک به دستشان خواهد رسید.

معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه حدود 80 درصد افرادي که هشت سال و یا بیشتر غیبت داشته‌اند، دیپلم و زیر دیپلم هستند، ادامه داد: برای خرید سربازی تاکنون از افراد زیر دیپلم تا تحصیلات دکتری درخواست داده‌اند. این طرح برای کسانی است که غیبت هشت سال به بالا داشته‌اند.

سرهنگ امینی با بیان اینکه مبلغ خرید خدمت سربازی بین 10 تا 50 میلیون تومان است، اضافه کرد: قیمت خرید خدمت سربازی برای زیر دیپلم (10 میلیون تومان)، دیپلم (15 میلیون تومان)، فوق دیپلم (20 میلیون تومان)، لیسانس (25 میلیون تومان)، فوق لیسانس (30 میلیون تومان)، دکتری غیرپزشکی (35 میلیون تومان)، دکتری پزشکی (40 میلیون تومان) و متخصصان پزشکی (50 میلیون تومان) است.

وی خاطر نشان کرد: هر فرد به ازای هر سال بیش از هشت سال باید 10 درصد جریمه نیز پرداخت کند و هم‌چنین به ازای هر فرزند و تأهل، 5 درصد تخفیف لحاظ می‌شود.

معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تعداد غایبین بیش از هشت سال در سراسر کشور، بین یک میلیون و 200 هزار نفر تا یک میلیون و 500 هزار نفر هستند، افزود: کسانی هم که پیش ثبت نام برای این طرح انجام نداده‌اند، می‌توانند از پایان خرداد برای ثبت نام اقدام کنند.

سرهنگ امینی ادامه داد: در مورد فوتبالیست‌ها نیز یک مورد در استان اصفهان در زمینه معافیت پزشکی وجود داشت که با یک جلسه دیگر مشخص شد که معافیت پزشکی، برای او درست نیست و به خدمت اعزام شد.

وی اضافه کرد: برای کسانی که بسیجي فعال هستند و در صورتی که دوره تکمیلی را نیز گذرانده باشند بین دو تا شش ماه کسری در نظر گرفته شده است.

معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به بحث کفالت برای معافیت از خدمت سربازی اشاره و خاطر نشان کرد: کفالت پدر برای پسرانی که تنها فرزند خانواده هستند و پدرشان 70 سال سن دارد لحاظ می‌شود همچنین برای پسرانی که طبق آیین نامه پزشکی، پدرشان نیاز به مراقبت دارد، معافیت کفالت پدر لحاظ می‌شود.

سرهنگ امینی به کفالت مادر اشاره و اظهار کرد: پسرانی که فاقد پدر هستند و یا پسرانی که مادرشان طلاق گرفته است می‌توانند از معافیت با کفالت مادر استفاده کنند که این نوع معافیت به مدت 30 ماه موقت خواهد بود.

وی ادامه داد: کسانی که برادرشان در حین خدمت است و می‌توانند تا اتمام دوران سربازی برادر، سربازی خود را به تعویق بیندازند.

معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مشمولان متولد 72 و یا قبل‌تر که پدر آن‌ها 30 ماه سابقه حضور در جبهه یا 25 درصد جانبازی یا 24 ماه سابقه آزادگی داشته باشند می‌توانند از معافیت استفاده کنند و در صورتی که سابقه آن‌ها دو برابر باشد دو فرزند آن‌ها نيز می‌توانند از معافیت بهره‌مند شوند. اما متولدین سال 72 به بعد به ازای هر سال سابقه جبهه و یا به ازای هر درصد جانبازی، 9 روز کسری خدمت خواهند داشت.

سرهنگ امینی اظهار کرد: طبق قانون جدید خدمت سربازی به استثنای افرادي که در مناطق مرزی و محروم خدمت می‌کنند، 21 ماه است و هیچ کسری‌ای به واسطه تأهل و داشتن فرزند وجود ندارد. همچنین امریه برای خدمت سربازی نیز 24 ماه است.

وی اضافه کرد: اگر پدر و یا مادر ، دو خواهر و یا برادر معلول بهزیستی باشند، یکی از فرزندان می‌تواند معاف شود.

معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به معافیت‌های پزشکی اشاره و تاکید کرد: طبق قانون جدید مجموع شماره‌های یک‌چشم برای افراد با تحصیلات زیر فوق دیپلم، اگر بالای شش باشد و یا مجموع شماره‌های یک‌چشم برای افراد با تحصیلات بالای لیسانس اگر بالای هشت باشد، معافیت لحاظ می‌شود.

سرهنگ امینی با بیان اینکه سوءاستفاده‌هایی از معافیت‌ها انجام می‌گیرد، اظهار کرد: این سوءاستفاده‌ها با تعویض و هوشمند شدن کارت‌ها، تقریباً در حال از بین رفتن است و با استفاده از کارت‌های هوشمند، ادارات و نهادها می‌توانند از صحت کارت پایان خدمت افراد اطلاع حاصل کنند.

وی اضافه کرد: تعویض کارت برای افرادي است که از سال 61 به بعد به خدمت سربازی رفته‌اند، است و تاکنون بیش از 70 درصد افراد برای تعویض کارت مراجعه کرده‌اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :