مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه:
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: طرح نمونه‌برداری و آزمون کالاهای وارداتی با هدف کنترل سلامت آنها توسط اداره کل استاندارد استان کرمانشاه آغاز شد.
کد خبر: ۲۷۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 09 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛محمودرضا نیازی اظهار داشت: در این طرح از هشت گروه کالای پراهمیت وارداتی شامل برنج، چای، روغن زیتون، خمیر دندان، شامپو، صابون جامد، پوشاک بچه و لنت ترمز نمونه‌برداری انجام شده و نمونه‌ها برای انجام آزمون کامل و تطبیق کالا با استانداردهای مربوطه، مورد آزمون قرار می‌گیرند.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه هدف از اجرای این طرح را کنترل کالاهای سلامت محور وارداتی اعلام کرد و گفت: از آنجایی که استان کرمانشاه، جزو استان‌های مرزی کشور است و ورود کالاهای غیراستاندارد و فاقد کیفیت از مبادی غیررسمی امکان‌پذیر نیست بنابراین بازرسی و کنترل مبادی و مراکز عرضه و فروش کالای استان از حساسیت بالاتری برخوردار است.
نیازی افزود: از این رو کارشناسان این اداره کل علاوه بر اینکه به صورت مستمر مراکز عرضه و فروش استان را مورد بازرسی قرار می‌دهند بر اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در منطقه نیز نظارت کرده و تنها در صورت انطباق با استانداردهای ملی یا استانداردهای مورد قبول، مجوز واردات کالاها توسط این اداره کل صادر می‌شود.
وی گفت: با توجه به مفاد قانون سازمان ملی استاندارد ایران، کیفیت تمامی کالاهای صنعتی، خودروها، قطعات خودرویی و کالاهای مصوب شورای عالی استاندارد وارداتی به کشور، باید به تأیید سازمان ملی استاندارد ایران برسد بنابراین واردات، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالاها باکیفیت پایین‌تر از استانداردهای مورد قبول سازمان یا ضوابط فنی اعلام شده از طرف سازمان، ممنوع است.
نیازی افزود: منابع مالی مورد نیاز اجرای این طرح شامل نمونه‌برداری‌ و آزمون کالاهای وارداتی 300 میلیون ریال است که از محل اعتبارات سازمان ملی استاندارد تأمین می‌شود که امید داریم بتوانیم این طرح ملی را به نحو مطلوب در استان اجرایی و عملیاتی کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار