مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از افزایش 43.8 درصدی مصرف گاز در تابستان امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 01 August 2016
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از افزایش 43.8 درصدی مصرف گاز در تابستان امسال در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان همدان، محمدمهدی مهدوی با بیان اینکه در امسال در استان همدان 1.1 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی مصرف شده است، افزود: میزان مصارف گاز در استان همدان نسبت به سال گذشته 43.8 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی علت این تغییر را افزایش مصرف گاز در نیروگاه گازسوز شهید مفتح عنوان کرد و ادامه داد: متوسط مصرف روزانه نیروگاه همدان در سال‌جاری 3.5 میلیون مترمکعب بوده که با حداکثر مصرف 6 میلیون مترمکعب در روز رکورد مصرف روزانه گاز طبیعی در نیروگاه شکسته شده و رشد مصرف 8 برابری گاز طبیعی نسبت به مصارف سنوان قبل به ثبت رسیده است.

مهدوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 60 درصد مصرف روزانه استان به مصرف نیروگاه شهید مفتح همدان می‌رسد به طوریکه امسال 453 میلیون مترمکعب در روز سهم مصرف گاز طبیعی نیروگاه از مجموع مصارف استان بوده است.

وی ادامه داد: میزان متوسط مصرف گاز طبیعی در استان در سال‌جاری به مرز 9.8 میلیون مترمکعب در روز رسیده در حالیکه متوسط مصرف گاز طبیعی در استان در سال گذشته حداکثر 4 میلیون متر مکعب در روز بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در پایان گفت: با جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت‌های میان تقطیر نظیر نفت‌گاز و یا نفت‌کوره به ویژه در مراکز مصرفی همچون نیروگاه‌ها که بیشترین مصرف سوخت را در کشور به خود اختصاص می‌دهند، ضمن حذف سوخت‌های مایع از گردونه مصرف و سودآوری اقتصادی، ارتقاء محسوس مؤلفه‌های زیست‌محیطی را نیز دربر دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار