کد خبر: ۲۶۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 31 July 2016

محبعلی سیستانی گفت: براثر قطع آب رودخانه هیرمند و خشک شدن آب موجود در این رودخانه مقداری از ماهیان که عمدتا از نوع هرز به حساب می آمدند در گودال های اطراف سد سیستان تلف شدند که این امر اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: پس از اطلاع از گرفتار شدن ماهی ها در گودال های اطراف سد سیستان، اداره کل شیلات با همکاری مردم و استفاده از کارکنان این اداره نسبت به جمع آوری ماهیان که عمدتا از نوع ماهی هرز به حساب می آیند، اقدام کرد.
وی تصریح کرد: ماهی های هرز در منطقه سیستان پس از جمع آوری خشک شده و به کارخانه های پودر ماهی ارسال می شود.
وی خاطر نشان کرد: 600 تن ماهی هرز سال گذشته از بستر دریاچه هیرمند و رودخانه های سیستان جمع آوری و به کارخانه های ساخت پودر ماهی ارسال شده است.
مدیر کل شیلات سیستان گفت: ماهیانی که در رودخانه ها و دریاچه هیرمند وجود دارند و دارای توجیه اقتصادی برای پرورش هستند نیز جمع آوری و بین استخر داران سیستان توزیع می شود.
سیستانی تصریح کرد: 600 هزار بچه ماهی سال گذشته که توجیه اقتصادی داشتند از درون دریاچه هامون جمع آوری و برای پرورش تحویل استخرداران منطقه سیستان شدند.
وی بیان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا در صورت مشاهده هر گونه ماهی که درون رودخانه ها و دریاچه هامون وجود دارند جمع آوری شوند.
وی اظهار داشت: کارشناسان اداره کل شیلات سیستان به همین منظور هر روز به محل هایی که آب رودخانه ها و دریاچه هامون در حال خشک شدن است مراجعه و در صورت مشاهده بچه ماهی آنها را جمع آوری می کنند.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار