معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حمایت قضائی، معیشتی و درمانی محیط بانان کشو به طور جدی در مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود.
کد خبر: ۲۶۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 29 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، سید محمد مجابی شامگاه پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین و یادواره 116شهید محیط بان کشور که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، افزود: لایحه ای به همین منظور تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که سازمان محیط زیست نیز این موضوع را با تمام توان پیگیری خواهد کرد.
وی با بیان حمایت قاطع سازمان محیط زیست از حقوق و جایگاه محیط بانان در کشور، یادآور شد: این نیروها به عنوان خط مقدم دفاع از حریم طبیعت و محیط زیست کشور محسوب شده که حمایت های همه جانبه از آنها مهمترین وظیفه دولت و سازمان است.
مجابی اضافه کرد: تشدید مجازات های سنگین برای متخلفان یکی دیگر از خواسته های این سازمان در جهت حفظ و حراست از محیط زیست طبیعی و انسانی کشور است که به صورت جدی این موضوع نیز دنبال می شود.
وی در ادامه افزایش مناطق حفاظت شده و تبدیل مناطق شکار و تیراندازی ممنوع به مناطق حفاظت شده را از دیگر برنامه های سازمان محیط زیست کشور عنوان و افزود: تبدیل شکار و تیراندازی ممنوع منطقه الموت قزوین به منطقه حفاظت شده در دستور کار جدی این سازمان قرار دارد.
معاون توسعه مدیریت و حقوق امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید جدی ایشان بر پیگیری جرم انگاری تخریب و آلودگی محیط زیست، گفت: با این نگاه راهبردی و ابلاغ سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست، فضای جدیدی در محیط زیست کشو ایجاد شده که جای امیدواری است.
وی در ادامه به انتخاب استان قزوین به عنوان پایلوت طرح های زیست محیطی کشور اشاره و افزود: این اتفاق بزرگی برای استان است که باید از آن به نحو شایسته ای استفاده شود.
مجابی دولت یازدهم را دولتی محیط زیستی اعلام و یادآور شد: سازمان محیط زیست با تمام توان و استفاده از ظرفیت های موجود خود برای داشتن جامعه ای پویا، محیط زیستی سالم و بهبود شرایط موجود استفاده و با همیت و تلاش روز افزون تشکل های مردمی در مسیر تعالی در حفظ محیط زیست قدم برمی دارد.
وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش صدرالدین علیپور مدیرکل سابق اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، سیاووش شمسی پور را به عنوان مدیرکل جدید اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین معرفی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار