رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از حضور سرمایه گذاران خارجی از کشورهای مختلف در استان و سرمایه گذاری شرکت هایی از کشور آلمان و فرانسه در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 24 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، علی پرزحمت پیش از ظهر امروز (3 مرداد) در همایش بزرگداشت هفته صنعت و معدن که در سالن اجتماعات سازمان صنعت و معدن قزوین برگزار شد، بیان کرد: در مراسم امروز 40 واحد صنعتی و 10 واحد معدنی و دانش بنیان لوح تقدیر می گیرد و سه واحد استان نیز در سطح ملی نمونه شده اند.

 

وی ادامه داد: امسال سال اقتصاد مقاومتی است و ستاد اقتصاد مقاومتی در استان ها تشکیل شده است و در راستای حمایت از بخش تولید و رفع موانع در این بخش، ثبت نام از طرح ها و صنایع متوسط و کوچک در سایتی در حال انجام است که در کل کشور 7 هزار و 500 واحد در نظر گرفته شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: سهم استان قزوین در این بین 400 واحد است که بخش جهاد کشاورزی نیز به این حوزه اضافه شده است که تا به امروز یک هزار و 650 واحد ثبت نام کردند که شامل 650 مورد مربوط به جهاد کشاورزی و یک هزار واحد صنعتی است که از این تعداد 850 واحد با موضوع سرمایه در گردش و 150 طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است.

 

وی عنوان کرد: از مجموعه واحدهای مذکور تاکنون 900 مورد بررسی شده که از این تعداد 100 مورد مربوط به جهاد کشاورزی و بیش از 700 مورد نیز مربوط به صنعت و معدن است که 300 مورد به بانک عامل برای اخذ تسهیلات معرفی شدند.

 

پرزحمت اعلام کرد: از سال گذشته ستاد رفع موانع تولید در استان تشکیل شده که تاکنون 650 مصوبه داشته است و در این ستاد مسائل 450 واحد صنعتی و معدنی مطرح شده است.

 

وی تصریح کرد: دولت اقدام خوبی را برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط داشته که بنا به گفته معاون اول رئیس جمهور این کار فاز اول است، همچنین در بحث صادرات نیز سهم استان باید 2 برابر شود و در واقع باید جهش صادراتی داشته باشیم که در این راستا برنامه ریزی کرده ایم و به واحدها برنامه داده ایم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به حضور سرمایه گذاران خارجی در قزوین گفت: موضوع سرمایه گذاری خارجی بعد از پساتحریم خوب شده است و در استان قزوین سرمایه گذاری هنکل آلمان به مبلغ 150 میلیون یورو را داریم و همچنین بلژیکی ها هفته آینده در استان حضور می یابند که بیش از 100 میلیون یورو سرمایه گذاری خواهند داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: 2 پروژه دیگر نیز در شهرک کاسپین اجرایی می شود که یک شرکت فرانسوی و یک شرکت ترک است.

 

در ادامه رئیس کانون کارفرمایان استان قزوین اظهار کرد: جلوگیری از قاچاق کالا، حمایت قضایی، برداشته شدن موانع صادرات و کوتاه کردن این مسیر، بازنگری در قوانین کار، حمایت قضایی و تعامل دستگاه های خدمات رسان از جمله مواردی است که حوزه صنعت و تولید نیاز به آن دارد.

 

آهنگریان یادآور شد: امیدواریم تولید ملی و با کیفیت در عرصه داخلی و خارجی با گشایشی که انجام می شود موجب عزت بیش از پیش ایران و ایرانی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار