به همت شرکت توسعه گردشگری ایران یک هیأت اتریشی از زیرساخت‌های آب‌های گرم در سرعین بازدید کرد.
کد خبر: ۲۶۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴ 17 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در این بازدید که عصر امروز در شهر چشمه‌های بهشتی سرعین برگزار شد، این شرکت اتریشی با مدیریت دکتر ادینگر صاحب بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه آب‌های گرم اروپا از آب‌های گرم متعدد سرعین بازدید کرده و در جریان روند مدرن‌سازی آن قرار گرفتند.

این سرمایه‌گذار خارجی که از تعدد آب‌های گرم در سرعین و وجود چشمه‌های متعدد معدنی در یک شهر متعجب شده بود، اظهار کرد: واقعاً باید قدر این همه آبگرم را بدانید و بیهوده آن را به هدر ندهید.

ادینگر تصریح کرد: ما از یک چشمه آبگرم با ظرفیت کمتر از سرعین برای جذب میلیون‌ها گردشگر استفاده می‌کنیم ولی جالب است به رغم تعدد آب‌های گرم در سرعین نتوانسته‌اید آنچنان که شایسته است در جذب گردشگران داخلی و خارجی موفق عمل کنید.

وی از آمادگی شرکت‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاری در سرعین با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: ما به شکل بین‌المللی و با ابزار و امکانات مدرن در سرعین حاضر شدیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود بیشتر و بهتر برای توسعه سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

این سرمایه‌گذار خارجی افزود: ما به دعوت شرکت توسعه گردشگری ایران در سرعین حاضر شدیم و با مشاهده آب‌های گرم متعدد در شهر با ظرفیت عظیمی همچون سرعین متعجب شده‌ایم که به راحتی می‌توان از این ظرفیت با ایجاد مجتمع‌های بزرگ در مسیر جذب گردشگران و آب‌درمانی در مداوای بسیاری از بیماری‌ها با خواصی که این آب‌های گرم دارند، استفاده کرد.

معاون استاندار اردبیل نیز در این بازدید بیان کرد: ما خوشحال هستیم که یک هیأت اتریشی با سفر به سرعین از این مجموعه‌های آبگرم بازدید می‌کند و قطعاً در مقطع پساتحریم می‌توانیم از وجود این سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.

طاهر شریفی اضافه کرد: با تغییر بنیادین در استفاده و بهره‌برداری از آب‌های گرم می‌توانیم سرعین را به قطب آب‌های گرم ایران و حتی جهان معرفی کنیم که قطعاً این پیگیری‌ها و تلاش‌ها مثبت و سازنده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار