شهردار اراک در صحن رسمی شورا؛
تابناک: شهردار اراک از افزایش سرانه فضای سبز اراک در مدت خدمت خود خبر داد و گفت: امروز شهرداری برای اولی نبار در تولید نهال به خود کفایی رسیده است.
کد خبر: ۲۵۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸ 11 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمدابراهیم عباسی شهردار اراک عصر امروز در صحن علنی شورای شهر اراک با اشاره به عملکردهای 30 ماهه خود در شهرداری اراک اظهار داشت: هم اکنون در سطح محدوده کلانشهر اراک 1390 هکتار فضای سبز داریم که در نظر داریم این فضا را افزایش دهیم.

وی افزود: این فضای سبز شامل 124 بوستان، 440 هکتار فضای مشجر، 236 هکتار کمربند سبز، 17 هکتار میدان، 177 هکتار بلوار و 23 هکتار مجموعه پرورش نهال شهرداری و غیره است.

شهردار اراک ادامه داد: 228 هکتار کاشت درخت در منطقه چغا، 30 هکتار در منطقه کلاله، 40 هکتار در منطقه سردشت، 13000 هکتار در منطقه دره گردو، 20هکتار پارک، 8 هکتار میدان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

عباسی با بیان اینکه به تیم های تحقیقاتی در رابطه با محاسبه دقیق و بدون اغراق سطح فضای سبز دستور موکد داده است تا بتوانند گزارشات دقیقی به مردم ارائه کنند تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیتی که داشتیم توانستیم سرانه فضای سبز رو 5.4 متر مربع افزایش دهیم.

 وی اظهار کرد: سرانه متوسط کشوری بین 9 تا 10 متر مربع است درصورتی که الان ما نزدیک به 24 متر برای هر نفر داریم که این رقم در سال های گذشته 18 متر مریع بوده است.

شهردار اراک  از آبیاری زیر سطحی در منطقه چغا برای اولین بار در کشور در اوایل سال 94 خبر داد و گفت: از آن جایی که در این روش آب مستقیم به ریشه گیاه میرسد کاهش چشمگیری در مصرف آب وهمچنین عدم هدر رفت آب را داریم.

وی افزود: در طی دوران خدمتم به عنوان شهردار اراک توانستیم تعداد بوستان های شهر اراک را از 10 به 22 برسانم همچنین سرانه فضای پارکی ما اکنون به 8.8 متر مربع رسیده درحالی که این رقم در سال 91 برابر با 6.3 متر بوده است.

عباسی با اشاره به اینکه توانستیم برای اولین بار در تولید نهال مورد نیاز شهرداری خودکفا بشویم و تولید نهال را 387.5 درصد افزایش دهیم بیان کرد: این نهال ها در سه مجتمع  تولید نهال و گل شهر صنعتی، انتهای خیابان هپکو، جنب اتوبوسرانی تولید و استفاده شده اند.

شهردار اراک از رسیدگی و بهسازی پارک وحش اراک سخن به میان آورد و گفت: با توجه به معضلاتی که مانند کمبود آب و استاندارد نبودن قفس ها وجود داشت توانستم فضای سبز این مجموعه را اصلاح و احیا کنیم همچنین به جای قفس از زیستگاه برای حیوانات استفاده کردیم که برای اولین بار علاوه بر شیرها در این مجموعه اکثر حیوانات زادودلد کردند .

انتهای پیام/ س

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
البته ایشون فقط برای محله های مرفه نشین کار میکنن برین ببینید شهرکها مثل شهرک پردیس 2 آقایون یه درخت هم نکاشتند!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار