استاندار تنها کسی بود که میتوانست جلوی بروز فاجعه در صنایع را بگیرد، اما مسئولان استانی از بانک‌های استان حمایت ناحق و از صبوری تولیدکنندگان استفاده کردند.
کد خبر: ۲۱۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸ 12 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، پس از اینکه استاندار مازندران از رشد 6دهم درصدی اشتغال در مازندران در سال 1394 خبر داده بود این آمار مورد واکنش برخی فعالان فضای تولید و اشتغال در استان قرار گرفت، به نحوی که آنان معتقد بودند آمارهای ارائه شده با واقعیت موجود در بازار اشتغال و تولید مازندران تناسب ندارد.

امیرخاکزادیان دبیر کانون کارفرمایان مازندران امروز به فارس گفته بیش از 400 واحد تولیدی در مازندران در سال 94 به دلیل اجحاف بانک‌ها تعطیل و هزاران نفر در این استان بیکار شدند. مسئولان استان مازندران قبل از اعلام نرخ بیکاری سری به واحدها و شهرک‌های صنعتی بزنند بعد درباره کاهش نرخ بیکاری در استان اعلام نظر کنند.

آیا واقعاً چیزی به نام اشتغال در مازندران داریم که متولیان استانی نسبت به ایجاد اشتغال و فعالیت در استان صحبت میکنند؟ در سال 94 به دلیل اجحاف بانک‌ها بیش از 400 واحد تولیدی در استان مازندران تعطیل شد و هزاران نفر در این استان بیکار شدند

برخی از این واحدهای تولیدی نیز تعدیل نیرو داشتند و حتی صاحبان تعدادی از این واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات مالی در زندان به سر میبرند،10 نفر از تولیدکنندگانی که در زندان به سر میبرند را شناسایی کردیم و با رایزنی با مسئولان دادگستری استان که همکاری مناسبی در این زمینه دارند، زمینه آزادی آنها در حال فراهم شدن است.

استاندار تنها کسی بود که میتوانست با رایزنی با بانک‌ها جلوی فاجعه بسته شدن واحدهای تولیدی در استان مازندران را بگیرد، اما مسئولان استانی از بانک‌های استان حمایت ناحق کردند و از صبوری تولیدکنندگان استفاده کرده و مشکلات جدی برای واحدهای تولیدی استان به وجود آوردند.

در خانه صنعت و معدن فقط مشکل معدن‌داران پیگیری میشود و این در حالی است که تولیدکنندگان زیادی در این بخش مشکلات جدی دارند. متولیان دولتی فعالان اقتصادی را در تصمیم‌سازی دخالت نمی‌دهند، متولیان صنعت، معدن و تجارت در زمان تعطیلی واحدهای تولیدی با ما همکاری نداشتند و برای راه‌اندازی مجدد اقدامی نشد.

متولیان دولتی تولیدکنندگان کشور را در دوران تحریم فراموش کردند و مزیت‌های پساتحریم که این همه تبلیغ در ارتباط با آن می‌شود برای تولیدکنندگان فعالان تولیدی نمودی نداشت.

متولیان استانی برای دریافت آمار دقیق نیاز نیست به مرکز آمار مراجعه کنند، بلکه سری به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی بزنند و در بین اجتماع هم به بنگاه‌های کاریابی استان مراجعه کنند تا وضعیت بیکاری استان به‌خوبی مشخص شود.

به گزارش تابناک مازندران، استاندار مازندران در روزهای گذشته طی سخنرانی هایی از کاهش 4 دهم درصدی اشتغال در کشور و در همین حال از افزایش 6دهم درصدی ایم مهم در مازندران در سال 94 خبر داده بود و اینکه مازندران در سالی که گذشته جزء 10 استان موفق در رشد اشتغال بوده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بازرگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
مرد محبوب اقتصاد و اشتغال و توسعه و پیشرفت واحدهای تولیدی دکتر فرهاد صفایی استاندار آینده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار