استاندار اردبیل گفت: انتظار می رود از سال آینده با رونق درآمد دولت، مسایل حاشیه ای کاهش یابد و مردم اولین نمودهای دوران پساتحریم را لمس کنند.
کد خبر: ۱۹۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 17 March 2016

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل گفت: در سال های اخیر به دلیل محدودیت منابع درآمدی دولت، با تنگناهایی مواجه شدیم که امید است سال 1395 سالی پر رونق از نظر اعتبارات باشد.
وی افزود: پیش بینی ها از دوره پساتحریم مبنی بر حاکم شدن فضایی مثبت است چرا که از هم اکنون شاهد افزایش میزان فروش و بهبود نسبی بهای نفت هستیم و با آزاد شدن منابع مالی مسدودی کشور در بانک های خارجی شرایط بهبود خواهد یافت.
استاندار اردبیل بیان کرد: طی سال جاری 550 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها از محل تجمیع عوارض واریز شد و 43 درصد افزایش اعتبارات عمرانی استان برای سال آینده پیش بینی شده است و مردم باید در جریان این امور قرار بگیرند.
او اضافه کرد: دستگاه ها فارغ از اعتبارات باید برنامه ای منجسم داشته و سمت و سوی حرکت استان را مشخص کنند، برنامه ریزی باید اولویت باشد و در این راه از اسناد بالادستی همچون برنامه های توسعه پنج ساله، سند چشم انداز توسعه و اقتصاد مقاومتی استفاده شود.
خدابخش عنوان کرد: بیشتر مطالب به صورت کلان مطرح می شود اما باید برنامه ها دقیق و در هماهنگی با سایر دستگاه ها بوده و نحوه استفاده از ظرفیت های موجود مشخص شود؛ در این زمینه از همفکری و نقد محافل دانشگاهی، کارشناسی و اصحاب رسانه می توانند استفاده کنند تا نقاط ضعف به کمترین میزان ممکن برسد.
وی همچنین گفت: مسوولان دستگاه های اجرایی باید با بی. او. تی. ، بی. ال. تی. و بی. او. او. دیگر ظرفیت های قانونی جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی آشنا بوده و با استفاده از روشی مناسب نسبت به تامین اعتبار اقدام کنند.
استاندار اردبیل افزود: در کنار مسایل سخت افزاری باید تصمیمی برای بخش نرم افزاری بگیریم چرا که برگزاری یک رویداد ورزشی از ساخت سالن مهمتر است و میزبانی یک مسابقه مهم می تواند استان را به سمت رفع مشکلات سوق دهد.
او در ادامه از مسوولان ذی ربط خواست نسبت به پیگیری پروژه های قابل افتتاح مانند بیمارستان پارس آباد و کوثر، سد گیوی و آبفای شهری و رستایی پس از تعطیلات نوروزی با جدیت بیشتری اقدام کنند.
خدابخش گفت: مردمی که با شوق پای صندوق های رای حاضر شدند، از دولت توقع خدمت رسانی دارند و از این رو باید خدمات به صورت مناسب اطلاع رسانی شده و واقعیت ها به مردم گفته شود.
وی تاکید کرد: بسیاری پروژه های تاثیرگذار از جمله احداث سدها از دید مردم پنهان مانده در حالی که پروژه های کوچک شهری به چشم می آیند؛ از این رو مدیران موظف هستند با استفاده از امکانات مختلف اطلاع رسانی دقیقی صورت دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار