کد خبر: ۱۹۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 17 March 2016

بی شک باید انتخابات سرنوشت ساز و افتخار آفرین دوره دهم را در سپهر سیاسی ایران ، نمایش خیره کننده و اعتماد عمومی مردم در نا امیدی ها به لیست امیداصلاح طلبان دانست.
که علیرغم همه بی مهری ها و تنگ نظری ها با معرفی چهره های کمتر شناخته شده با همراهی ، درایت و استقبال گسترده مردم در ٧ اسفندماه ٩۴ پرشورتر با کسب ١٢۴ کرسی از دوره اول ، همراه بود ، رویکرد و اقبال عمومی به لیست امید با شعار کمتر شنیده شده تقویت امید و رونق اقتصادی که در پرتو گفتمان اعتدال و اصلاحات لازمه این شرایط و زمانه ماست.

بدین منظور باید به نکته ای اساسی و کلیدی مهم دیگری اشاره نمود که راه ناتمام مانده است و نباید شوق زده از ان غفلت نمود و برای تکمیل پروسه رویکرد به دموکراسی که در عرصه وسیع در جامعه مدنی می تواند راهگشا باشد ، حضور با نشاط و مستلزم فعالیت همه جانبه ، انسجام یافته با استفاده از تمام ظرفیت ها، با تدبیر و مصلحت اندیشی برای دوره دوم انتخابات در حوزه های باقیمانده است. افزایش روحیه ، رغبت و مشارکت بالای سیاسی ، فعالیت برای حضور در مرحله دوم می باشد که با جدیت امری ضروری و لازم است که بخش مهمی از جامعه در شهرستانها و رای دهندگان به صحنه انتخابات با آگاهی جمعی ورود نمایند.

هم چنین در این زمینه احساس همراهی دلسوزانه با آینده نگری در جهت اعتلا و توسعه کشور توسط کاندیداهای رد صلاحیت شده در اعمال و اجرای نظارت استصوابی ، یا کاندیداهای بازمانده از دور رقابت مستلزم عزم جدی برای پیمودن و تکمیل گام اساسی تا حصول به نتایج ثمربخش و سرنوشت ساز است که نباید فراموش کرد ۶۵ کرسی نهاد قانون گذاری کشور هنوز بی انتخاب مانده است.

مطالبات انباشته شده و تحقق نیافته در حوزه های مختلف ، شرایط خاص کشور در دوران پساتحریم ، جبران عقب ماندگی ها در استانها و شهرستانها می تواند ره اورد شیرین این فرصت گرانبها در فرایند انتخابات باشد ، که رای مبتنی بر اگاهانه ، بدون توجه به شکاف ها و مسایل قومی و مذهبی ، طایفه ای باشد.اختلافات در ادامه رقابت در پای صندوق با احساس تعلق اجتماعی ، سرمایه اجتماعی درون گروهی باید در راس الویت ها باشد ، و فراتر از مسایل به شانس بالای پیروزی با برنامه محوری ، تشویق و ترغیب مردم با حضور حداکثری و یکپارچگی نگاه و توجه ویژه شود .

در این زمینه ذکر این نکته مهم که در شهرستانها اولویت سیاسی و حزبی نباید در نظر گرفت بلکه بیشتر در مدار محلی و شهری و میزان شناخت ، ارتباطات درست ، بستگی دارد . که باید توسط فعالان سیاسی و اجتماعی دغدغه مند روشنگری ، آگاهی بخشی و جهت دهی لازم صورت گیرد تا توفیق لیست امید هموارتر گردد، در این حوزه مشارکت و حضور جدی و فعالانه نخبگان ، چهره های مقبول و تاثیرگذار اصلاح طلبان بومی خوشنام بسیار می تواند برای موفقیت و همراهی ها موثر واقع گردد.

انسجام بخشی هدفمند ، تکیه بر تجارب ارزنده ، شبکه های اجتماعی پویا ، نهادهای سیاسی و اجتماعی محلی ، جوانان پرشور باید به یک رقابت جدی با برنامه ریزی هماهنگ اندیشه و تدبیر شود ، تا خردستیزان ، افراطیون به حاشیه رانده شده و باقی مانده از کرسی ها در دوره دوم انتخابات ، نامزدهای لیست امید در رقابت نابرابر سیاسی پایان نیافته بلکه با بهره گیری از فرصت باقی مانده پیروز میدان باشند.
تقویت امید ، خیز بلند دولت برای توسعه اقتصادی ، تحقق اهداف ، برنامه ها ، سیاست های گام اول می تواند اغازگر این تقویت همبستگی به حضور بالنده و گشوده شدن بسیاری از گره های کور اقتصادی ، رفع نابسامانی ها منجر شود ، امید با همتی بلند ، تصمیم راسخ در سلسله تکمیل حماسه بیادماندنی اول ، دل به حماسه ای با شکوه و عزت مند دیگر بسپاریم.
امیدها را با نشاط، زنده تر نماییم…

نورالدین عبدالله پور
فعال سیاسی اصلاح طلب

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
این مطلب طوری درپی هم آمده که انگار نویسنده هر قسمت را از جایی به قرض گرفته و پیوستگی در آن نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار