معاون وزیر اقتصاد و دارایی:
به گزارش تابناک سمنان،معاون وزیر اقتصاد و دارایی ضمن تاکید بر اینکه سرمایه گذاری برای کشور انتخاب نیست بلکه یک الزام است، گفت: باید به سمت راه اندازی خانه سرمایه گذاری در کشور برویم.
کد خبر: ۱۹۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 06 March 2016
محمدخزایی ظهر یکشنبه در خلال نخستین همایش ظرفیت های سرمایه گذاری سمنان، به میزبانی سالن یادگار امام(ره) استانداری، ضمن بیان اهمیت سرمایه گذاری به عنوان راه نجات اقتصاد، پیشنهاد راه اندازی خانه سرمایه گذاری را در کشور ارائه داد و بیان داشت: این خانه باید به عنوان یک تشکیلات منسجم از حقوق سرمایه گذار دفاع کند چرا که سرمایه گذاری در کشور یک الزام است که در شرایط پساتحریم می تواند کمک شایانی به شرایط اقتصادی کشور کند.

وی افزود: کشور باید به سمت سرمایه گذاری حرکت کرده و حتی خود سرمایه گذاران نیز خانه سرمایه گذار بدون پسوند خارجی در کشور ایجاد کنند.

فرش قرمز برای سرمایه گذار داخلی پهن می شود

معاون وزیر اقتصاد و دارایی دولت یازدهم، با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری گفت: امروز دنیای اقتصاد و سیاست را نهادهای سرمایه گذاری اداره می کند و نگاه های سرمایه گذاری باید فراتر از وضعیت حال حاضر باشد که برگزاری چنین همایش هایی می تواند در اشاعه این اصل مهم ضروری باشد همچنین توجه به سرمایه گذاری داخلی اولویت اول کشور است اگر به سرمایه گذاران داخلی توجه نشود، سرمایه گذاران خارجی هم رغبتی برای حضور در کشور نمی کنند.

خزاعی نخستین مرحله برای جذب سرمایه گذار را تامین امنیت در دو بخش جسمی، فیزیکی و امنیت سرمایه گذاری دانست و بیان داشت: سرمایه گذاران به امنیت و آرامش در بحث اجتماعی و فرهنگی و ثبات در مقررات و قوانین نیاز دارند که می بایست با تعامل این شرایط را فراهم کرد همچنین باید گفت که یکی از مسئولیت های دستگاه های اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضایی این است که امنیت سرمایه گذاری در چارچوب قوانین و مقررات را تامین کند.

وی افزود: با رعایت مجموعه عوامل مانند تامین امنیت، مهیا ساختن شرایط و دعوت از سرمایه گذار می توانیم نسبت به جذب این فعالان اقتصادی اقدام کنیم اما فعالان اقتصادی باید بدانند که دولت یازدهم بر اساس سیاست های خود ابتدا برای سرمایه گذار داخلی فرش قرمز پهن می کند که در این راه استان سمنان می تواند در زمره نخستین مناطقی باشد که در عرصه سرمایه گذاری فعالیت های خوبی در آن رخ می دهد.

نگاه فرا منطقه ای گره گشای سرمایه گذاری

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به رویکرد فراملی در سرمایه گذاری، گفت: توجه سرمایه گذاران به بازارهای منطقه نیز باید مورد اهتمام ویژه مسئولان قرار گیرد، امروزه سرمایه گذاران داخلی نباید از بازارهای منطقه غفلت کنند چرا که افزایش صادرات یکی از فواید سرمایه گذاری است که این بخش از فعالان اقتصادی باید به آن توجه کنند همچنین این تعاملات منطقه ای باعث افزایش تبادلات تجاری و اعتماد سازی بین کشورهای منطقه می شود.

خزاعی با اشاره به افزایش حجم تبادلات سرمایه گذاری، واردات و صادرات بین جمهوری اسلامی ایران و ۱۳کشور دنیا در شرایط پسابرجام، توضیح داد: موافقت نامه های تشویق و حمایت از سرمایه گذار بین ایران اسلامی و این کشورها مورد بحث و تبادل نشر است که در این بین موافقتنامه های امضا شده با کشورهای ژاپن، سنگاپور، عراق، روسیه نهایی شده و این مذاکره ات با کشورهایی مانند کره جنوبی، دانمارک، سوئد، اتریش و انگلستان در حال انجام است.  

وی افزود: قهرمانان عرصه سرمایه گذاری و اقتصاد پسابرجام، جهادگران اقتصادی، سرمایه گذاران داخلی و کسانی هستند که راه تحقق اقتصادی مقاومتی و توسعه اقتصادی کشور در استقلال از نفت را فقط سرمایه گذاری می دانند.

استان سمنان منطقه ویژه برای سرمایه گذاری است

معاون وزیر اقتصاد و دارایی همچنین پیش از حضور در نخستین همایش ظرفیت های سرمایه گذاری سمنان، در آئین افتتاح مرکز سرمایه گذاری این استان واقع در بلوار شهید اخلاقی شهر سمنان، گفت: سمنان به دلیل قرارگیری در مسیر جاده ابریشم، ترانزیت شمالشرق، راه آهن شمالشرق و کریدور شمال به جنوب، از ظرفیت های فراوان سرمایه گذاری برخوردار است

خزاعی، سمنان را از استان های کم نظیر از نظر تنوع اقتلیم و فرصت های سرمایه گذاری دانست و خاطرنشان کرد: این استان زمینه جلب سرمایه گذاری در بخش های صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و انتقال فناوری های نوین را دارد که افتتاح مرکز سرمایه گذاری این استان می تواند در زمینه تسهیل امور اداری، هدایت سرمایه، تسهیل در اخذ استعلام ها و مجوزهای مورد نیاز فعالیت سرمایه گذاران مفید واقع شود.

وی افزود:  فعالان اقتصادی در شرایط حاضر، پیشتازان رقابت های اقتصادی با دنیا هستند و مراکزی مانند خدمات سرمایه گذاری باید به بهترین شکل ممکن، مشکلات سرمایه گذاران را در حوزه های مختلف و در سریع ترین زمان برطرف کند.

همایش ظرفیت های سرمایه گذاری استان سمنان با حضور ۳۰۰تن از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی با ارائه ۹۹طرح کارشناسی شده ویژه سرمایه گذاری در سمنان برگزار شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار