کد خبر: ۱۹۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 29 February 2016

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن کشاورزی استان البرز گفت: در همه جای دنیا کالاها دارای درجه‌بندی است و یکی از درخواست‌های ما از دولت آزادسازی قیمت‌ها است تا در کنار آن با هماهنگی تشکل‌ها، محصولات درجه‌بندی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، رحیم بنامولایی در حاشیه همایش راهکارهای توسعه صادرات در دوران پساتحریم که امروز در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران، با اشاره به مهمترین مشکل توسعه صادرات البرز اظهار داشت: کمبود افراد مذاکره‌کننده حرفه‌ای و آشنا به تجارت بین‌الملل مهمترین مشکل است که باید در جهت پرورش این نیروها، دانشگاه‌ها و اتاق‌های بازرگانی کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه با به‌وجود آوردن این تخصص و حرفه می‌توانیم در صادرات موفقیت‌هایی کسب کنیم، افزود: در برخی حوزه‌ها، به شرکت‌های خارجی پیشنهاد شراکت می‌دهیم که در این صورت آمادگی برای کار کردن با برندهای آنان پیدا می‌کنیم چراکه آن برندها در بازارهای بین‌المللی است و ما می‌توانیم با این کار تولید ملی خود را نیز پیش برده و در نتیجه افزایش صادرات را داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن کشاورزی استان البرز با بیان اینکه این امر نیازمند همت و افراد هدایت‌کننده بازار است، تصریح کرد: باید از افرادی بهره ببریم که بازارها را هدایت می‌کنند، نه افرادی که آن را خراب می‌کنند، چراکه متاسفانه برخی زیرپله‌ای‌ها به سبب عدم کنترل بازارها را خراب کرده و قیمت‌ها را پایین آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این امر سبب شده که در بسیاری از کشورهای آسیای میانی این بحث وجود داشته باشد که اجناس ایرانی فاقد کیفیت است، گفت: در همه جای دنیا کالاها دارای درجه‌بندی است و یکی از درخواست‌های ما از دولت آزادسازی قیمت‌ها است تا در کنار آن با هماهنگی تشکل‌ها، محصولات درجه‌بندی شود.

بنامولایی خاطرنشان کرد: با درجه‌بندی محصولات، مصرف‌کننده انتخاب می‌کند که چه نوع کالایی را مصرف کند و متناسب با درآمد خود هزینه می‌کند.

وی با اشاره به مهمترین مشکلات واحدهای تولید، گفت: نقدینگی با توجه به افت سرمایه در گردش در سال‌های گذشته از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان است که سبب کاهش تولید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار