کد خبر: ۱۹۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰ 29 February 2016

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با بیان اینکه باید قیمت‌ها در بخش تولید رقابتی شود، گفت: ضوابط و مقررات تدوین شده از جمله استاندارد، تشریفات گمرکی و سایر موارد باید کاهش یابد تا قیمت تمام شده محصولات کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، گودرز رضایی در همایش راهکارهای توسعه صادرات در دوران پساتحریم که امروز در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: امید است راهکارهایی که ارائه می‌شود منجر به افزایش صادرات غیرنفتی در کشور و استان شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط پساتحریم می‌تواند برای ما هم فرصت تلقی شود و هم تهدید، افزود: در زمان‌ تحریم رشد علمی و عملی در کشور خوب بود و به سبب اینکه به خودمان متکی بودیم، تلاش و پایداری بیشتری کردیم و نتایج خوبی کسب کردیم و بسیاری از پیشرفت‌های علمی در همین دوران کسب شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با بیان اینکه این دیوار تحریم به رونق تولید داخلی به‌طور نسبی کمک کرد، گفت: اکنون در پرایط پساتحریم قرار داریم و اگر این موقعیت را به عنوان فرصت ندانیم به طور قطع به ضرر ما تمام می‌شود و باید در حوزه انتقال دانش فنی، انتقال ماشین‌آلات و صادرات جدید استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون شرایط مساعدی برای انتقال ارز و بازار فراهم و مشکلات مربوط به تحریم برطرف شده، تصریح کرد: در فرصت کنونی نباید بدون برنامه وارد شویم.

رضایی با بیان اینکه صادراتی که باید حدود 60 میلیارد در هر سال باشد، تقریباً نیمی از مقدار آن را محقق کرده‌ایم، افزود: در استان البرز نیز متاسفانه آمار صادرات مناسب نیست، چراکه آمار آن از سایر مکان‌ها ثبت می‌شود و در این زمینه بحث انتقال کارت‌ها، انتقال حساب‌های بانکی و دفاتر مالیاتی واحدها مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه در بحث صادرات به عزم ملی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: در قوانین و مقررات باید جایگاه صادرات بهتر تبیین شود و دستگاه‌های دولتی نیز باید به این موضوع کمک کنند، چراکه یکی از مهمترین مشکلات موجود در بحث تولید و صنعت، بالا بودن قیمت تمام شده است که مقداری از آن در نوع فعالیت کارگران نمود پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با بیان اینکه بخشی از این امر به برنامه‌ریزی مدیران صنعتی بستگی دارد که هزینه تمام شده را کاهش دهند، گفت: تصمیم‌سازان کشوری و دولتی نیز می‌توانند برای پایین‌بودن قیمت برای تولیدکنندگان در عرصه جهانی تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه باید قیمت‌ها در بخش تولید رقابتی شود، خاطرنشان کرد: ضوابط و مقررات تدوین شده از جمله استاندارد، تشریفات گمرکی و سایر موارد باید کاهش یابد تا قیمت تمام شده محصولات کاهش یابد.

رضایی بیان کرد: صاحبان صنایع و کارگران باید بدانند در این بازار رقابتی برای برنده شدن باید کیفیت را ارتقا و قیمت را کاهش داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار